Finalitza la reurbanització de diversos espais afectats per les obres d’FGC a Sabadell

TerritoriSostenibilitatTerritori i Sostenibilitat recupera per a l’ús ciutadà àmbits del parc del Nord, la ronda Navacerrada i la Rambla Ibèria

El Departament de Territori i Sostenibilitat recupera aquests dies diversos àmbits en superfície que fins ara estaven ocupats per les obres de perllongament de la línia d’FGC al seu pas per Sabadell. En concret, s’han urbanitzat espais situats a la Rambla Ibèria, el parc del Nord i la ronda Navacerrada, atès que han culminat els treballs d’infraestructura del perllongament.

· Rambla Ibèria: Abans d’iniciar les obres, les vies d’FGC discorrien sobre la Rambla d’Ibèria; el perllongament d’FGC preveu modificar aquesta configuració de manera que la Rambla Ibèria passi per sobre de la línia ferroviària. Per fer-ho, s’ha ocupat el tram de la rambla des del carrer de Sant Jordi fins a Pau Claris. Ara, es recuperen els àmbits de tots dos costats de la rambla i les connexions viàries amb els carrers de l’entorn. La continuïtat d’un costat a un altre de la rambla es mantindrà interrompuda, fins a la posada en servei de la línia soterrada, donat que hi discorre actualment la via provisional executada per mantenir el servei durant les obres.
· Parc del Nord i Ronda Navacerrada. Correspon al tram final de línia al nord de la ciutat. La ronda Navacerrada se situa sobre el tram de túnel que s’ha executat entre pantalles. Ara s’allibera el tram entre Mulhacen i Vinhamala; fa uns anys ja es va recuperar el tram entre el carrer Corones i el carrer Mulhacen.

L’espai del Parc del Nord que s’ha urbanitzat és l’afectat per l’execució de l’estació de Ca N’Oriac i les cotxeres i comprèn l’àmbit entre els carrers Himalaia, Feliu Elias, Francesc Trabal i Vinhamala. Ara s’allibera la plaça i un camí, mentre la major part de l’àmbit restarà tancat uns dos mesos fins que creixi la vegetació que s’ha plantat.

Perllongament d’FGC a Sabadell
El perllongament d’FGC a Sabadell (Metro del Vallès) abasta 4,4 quilòmetres de nova línia, tot incloent 4 noves estacions (Pl. Major, Eix Macià-Creu Alta, Pl. Espanya i Ca n’Oriac), la remodelació i soterrament de Sabadell Estació i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 430 MEUR.

Territori i Sostenibilitat ha finalitzat els treballs d’infraestructura, corresponents a l’execució dels túnels, als recintes de les estacions i la cua de maniobres situada al final de línia. Un cop finalitzats aquests treballs, l’obra se centrarà en l’arquitectura de les estacions, les instal·lacions, la col·locació de via i catenària i els sistemes de senyalització i enclavaments.