10 anys dels trens AVE a Lleida

RenfeAVERenfe va posar en marxa els trens AVE a Lleida l’11 d’octubre de 2003 Més de 4,5 milions de viatgers han utilitzat els serveis d’Alta Velocitat a Lleida en els 10 anys de funcionament · La relació més utilitzada és Lleida-Madrid amb un total de 2,3 milions de clients · Lleida disposa de 23 serveis AVE, Alvia, Trenhotel o Avant Lleida, 10 d’octubre de 2013 (Renfe). En els seus 10 anys de funcionament, els serveis d’Alta Velocitat de Llarga Distància de Renfe a Lleida han registrat un total de 4.521.479 clients. D’aquests, 2.341.254 milions corresponen a la relació que enllaça Lleida amb Madrid. Balanç viatgers de les principals relacions AVE en aquests 10 anys: Relació Viatgers Lleida – Madrid 2.341.254 Lleida – Barcelona 933.381 Lleida -Saragossa 588.543 Lleida – Sevilla 111.082 Lleida-Màlaga 52.258 L’11 d’octubre de 2003 es va estrenar la connexió d’alta velocitat que permetia unir Lleida amb Madrid en un temps de viatge des de 2 hores i 40 minuts. El servei es va iniciar amb 4 trens diaris per sentit. Progressivament, Renfe va augmentar el número de circulacions gràcies a la bona acollida del producte. La posada en servei de l’Alta Velocitat a Lleida va permetre implantar millores periòdiques en el servei que Renfe presta a Lleida. A continuació es detallen les fites més importants: – 19 de maig de 2006: Increment a 250 km/h. Reducció en 20 minuts temps de viatge Lleida-Madrid (2h 20’) – 7 de maig de 2007: Augment de velocitat a 300 km/h. Reducció en 11 minuts temps de viatge Lleida-Madrid (2h 09’) – 19 de desembre de 2006: Entrada en servei de l’Alta Velocitat a Camp de Tarragona – 20 de febrer de 2008: Arribada de l’Alta Velocitat a Barcelona – 28 d’abril de 2008: Posada en servei trens Avant Lleida-Camp de Tarragona-Barcelona. Des de llavors més de 2,5 milions de viatgers han utilitzat aquests trens. – A partir setembre 2008: Entrada en servei trens Alvia que comuniquen Lleida amb el nord peninsular – 10 de gener de 2009: Posada en servei noves relacions Lleida amb Andalusia sense aturar-se a Madrid Valoració del servei El perfil de client del corredor Madrid – Barcelona és d’una persona d’entre 35 i 60 anys (61,1%) que es desplaça per motius laborals (65,3%) o per motius d’oci i/o familiars (29,5%) i que viatgen amb una freqüència mitjana de 21 viatges a l’any. El 47,5% dels clients realitza al menys un trajecte mensual en tren. Finalment la valoració global del servei en una escala de 0 a 10 és de 8,23 punts i 8 de cada 10 clients recomanarien viatjar en AVE en aquest corredor. Els elements més valorats són la puntualitat, que rep una valoració del 9,35, i de la rapidesa en arribar a destinació.