TMB adjudica les tasques de consultoria i comercialització del seu Pla de Patrocini Corporatiu

TMB01 ha adjudicat els treballs de consultoria i comercialització del Pla de Patrocini Corporatiu a la firma International Management Group Inc. (IMG), com a resultat d’un concurs públic per procediment negociat que s’ha desenvolupat des de l’octubre passat i en què participaven sis empreses o grups d’empreses.

S’entén per patrocini corporatiu el conjunt d’actuacions que consisteixen a agrupar drets de caràcter comercial i de màrqueting, i en què el prenedor dels drets en fa la comercialització integral per un període de temps que habitualment supera els dos anys. S’hi inclouen la comercialització de la denominació (“naming rights”) d’estacions o línies de metro, línies d’autobús o espais singulars a la xarxa de metro.

L’adjudicació, que està pendent de la firma del contracte, és per un període de 30 mesos prorrogables 30 mesos més si hi ha acord entre les dues parts. Els primers dos mesos, IMG els destinarà a l’avaluació i valoració dels actius de TMB susceptibles de ser patrocinats, així com a elaborar el pla de màrqueting i comunicació i el pla de comercialització del projecte que haurà d’implementar al llarg del període esmentat.

El Pla de Patrocini Corporatiu és una de les iniciatives engegades recentment per TMB per incrementar els ingressos accessoris i disminuir així les necessitats de finançament públic.

TMB és el principal operador de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona. Gestiona una xarxa de metro de 102,6 quilòmetres de longitud, integrada per vuit línies i 141 estacions, per on circulen fins a 132 trens en hora punta, i una xarxa d’autobusos amb 102 línies i una flota de més de 1.000 vehicles, a més dels serveis de transport d’oci. En conjunt TMB va transportar 553,5 milions de persones el 2012.