Un comboi del metro de Panamà amb proves de circulació a la línea del Vallès

Les proves es realitzaran durant 8 setmanes i es faran en horari nocturn.

FGC2GLa unitat, fabricada per Alstom a Sta. Perpètua de Mogoda, posarà a prova les seves prestacions.

Hi ha un antecedent, amb els trens xinesos de Xin Min i Yang Pu.Alstom·MetroPanama

Barcelona, 5 d’abril de 2013
Un comboi del metro de Panamà (L1) va iniciar fa uns dies un període de 8 setmanes de circulacions de prova a la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquestes proves es realitzaran de nit, fora del horari de servei comercial i en compatibilitat amb els treballs de manteniment de les instal·lacions.

Aquest tren, que es troba a les instal·lacions del Centre Operatiu de Rubí (COR) és un vehicle de la sèrie Metròpolis, fabricat per Alstom Transport a la factoria de Santa Perpètua de Mogoda. Anteriorment, amb els trens xinesos de Xin Min i Yang Pu, ja es va sol·licitar fer ús de les instal·lacions d’FGC amb ample de via internacional de 1.435 mm per a la realització de proves de circulació.

Es tracta del primer tren tipus metro d’aquesta sèrie i arriba a la xarxa d’FGC per fer les proves en línia de prestacions de marxa en tracció i frenat, sota diferents condicions de càrrega i també uns quants kilòmetres de rodatge de fiabilització.

Aquesta actuació generarà uns ingressos extra per a FGC per raó de la utilització de les instal·lacions de tallers i vies, així com per la prestació del servei de conducció i acompanyament dels trens durant les proves.