Noves unitats de tren d’FGC per a la línia del Vallès

TerritoriSostenibilitatEl conseller de Territori i Sostenibilitat ha visitat avui al Centre Operatiu de Rubí (COR) d’FGC la primera de les 24 noves unitats que s’aniran incorporant fins al 2015

Pròximament, s’iniciarà un període de proves de circulació en horari nocturn i es preveu que els primers trens comencin a donar servei aquesta tardor
Els nous combois, que suposen una inversió de 151 MEUR, permetran modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda dels perllongaments de Terrassa i Sabadell

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat aquest matí, acompanyat pel president d’FGC, Enric Ticó, la primera de les 24 noves unitats de tren que circularan per la línia Barcelona-Vallès, al Centre Operatiu de Rubí (COR) d’FGC. Els primers cotxes de la nova unitat, de la sèrie 113, van arribar als tallers de Rubí d’FGC el passat 8 d’abril, procedents de la fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda. Properament, aquesta unitat començarà les proves de circulació pel Metro del Vallès, que es realitzaran en horari nocturn i quan hagi finalitzat el servei comercial.

L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport per tractar-se de trens de 4 cotxes en lloc dels 3 actuals, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de manera progressiva fins l’any 2015 la major part dels trens de la sèrie 111 de la línia Barcelona-Vallès. Completada l’entrada en servei dels nous combois, la flota d’aquesta línia estarà formada per 52 trens –els 24 nous trens de la sèrie 113 i els actuals 22 de la sèrie 112 i 6 de la 111. La inversió prevista per a l’adquisició dels nous trens supera els 151 MEUR.

Trens més moderns i confortables
Els nous trens de la sèrie 113 incorporen els últims avenços tecnològics i permetran millorar les condicions de confort per als usuaris. De les seves característiques, en destaquen:

Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 780 persones.

Interior: l’interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de màxima seguretat i confort.
Ergonomia: l’ergonomia de la cabina oferirà més amplitud i més confort per al conductor.
Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
Seients: distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment, amb una capacitat de transport de 780 persones entre assegudes i dempeus.
Accessibilitat: seran trens completament accessibles per a tothom, com la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren.
Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i estan preparats per a la conducció assistida tipus ATO.
Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb pantalles planes, megafonia, interfonia, entre d’altres.