Modificació de servei dels 2 primers trens de la R3 de Rodalies de Catalunya

Rodalies de Catalunya 35x300A partir del 3 d’abril els trens amb sortida a les 04.38 i 05.03 de L’Hospitalet iniciaran el seu recorregut a Sants

Aquesta modificació es produeix amb motiu de les obres que Adif duu a terme a l’estació de L’Hospitalet de Llobregat

Barcelona, 2 d’abril de 2013
Amb motiu de les obres de millora de la infraestructura a l’estació de L’Hospitalet de Llobregat que executa Adif, a partir del 3 d’abril es modifica la circulació dels dos primers trens de la línia R3 de Rodalies de la següent manera:

Foto: JTCurses
Foto: JTCurses

Línia R3 ( L’Hospitalet-Puigcerdà per Vic)

L’Hospitalet (4.38) – La Garriga (5.39). Iniciarà el seu recorregut a Barcelona Sants a les 4.46 hores
L’Hospitalet (5.03) – Vic (6.38). Iniciarà el seu recorregut a Barcelona Sants a les 5.11 hores

Per a més informació sobre els horaris dels serveis de Rodalies, els clients poden consultar a les estacions de Rodalies, al telèfon d’informació 900 41 00 41 i a les pàgines web www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.

Millora de l’operativitat i l’accessibilitat
Adif ha iniciat les obres de remodelació de les vies i les andanes de l’estació de L’Hospitalet de Llobregat, que representen una inversió superior a 11,1 milions d’euros. Aquesta actuació té com a objectiu fonamental maximitzar la capacitat operativa i millorar l’explotació de les instal·lacions d’una terminal que és un punt neuràlgic de la xarxa de rodalies de Barcelona.

Els treballs permetran augmentar els estàndards d’accessibilitat i comoditat, ja que contemplen una adequació de les andanes i del pas inferior existent per a garantir el trànsit de persones amb discapacitat.

Aquesta actuació respon al compromís del Ministerio de Fomento amb Catalunya per realitzar un conjunt d’actuacions a la xarxa de transport ferroviari de proximitat en el nucli de Barcelona, i oferir als clients del ferrocarril un servei amb òptimes garanties de seguretat, funcionalitat, comoditat i accessibilitat.

L’estació de L’Hospitalet de Llobregat, que presta servei a tres línies, registra un moviment de 205 trens passants i 314 circulacions amb origen i final en ella, el que suposa més d’un 60% del total del servei. Actualment, disposa de 23 vies, 2 d’elles generals, 2 secundàries, 8 de terminal, 4 per al manteniment d’infraestructura, i la resta per a manteniment de material i operacions internes.

Els treballs previs consisteixen en l’acopi de material i preparació dels treballs que s’iniciaran a continuació i que es desenvoluparan fins el mes de juliol. En aquesta primera fase es modificarà el feix de vies amb la finalitat de reduir els temps necessaris per a la realització de les operacions d’entrada i sortida de trens a la capçalera del costat Sants. Gràcies a aquesta remodelació, l’actual via 4 es convertirà en passant i les vies 2 i 3 tindran caràcter de vies terminals, convertint les vies 1 i 4 en vies generals de circulació.

Així mateix, es prolongarà una via actualment terminal en la capçalera costat Barcelona fins a una longitud de 205 m per a l’optimització de les maniobres a l’interior de l’estació i que permetrà la sortida directa cap a Cornellà.

A la platja de vies s’executaran tractaments de la infraestructura, així com obres d’adequació i renovació a les instal·lacions ferroviàries, mitjançant la col·locació de nous aparells de via. També es remodelaran els elements de superestructura de les vies 11 a 19, es condicionaran les vies 15 a 17 com a vies de rentat mitjançant l’execució de via en placa, i es durà a terme l’adaptació i millora dels sistemes d’electrificació i d’instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Una altra de les actuacions destacades és la millora de les condicions d’accessibilitat de l’estació. Per a això, s’instal·laran ascensors i escales mecàniques al pas inferior per facilitar el trànsit de persones amb discapacitat. A més, es prolongarà la longitud útil de les andanes de les dues futures vies generals i de les dues noves vies terminals fins els 200 m per a l’estacionament dels trens Civia.

La fase actual dels treballs suposarà que la longitud de l’andana de les vies 2-3, que també serà ampliada, s’escurci des de l’actual pas inferior fins el seu extrem en el costat Barcelona Sants, quedant assegurats 165 m d’andana que donen servei a la via 2.