Renfe millora la informació, atenció al client i sistema de venda a les estacions de rodalia de Barcelona

RodaliesCatalunya3A partir d’aquesta setmana
· Amb l’objectiu de millorar el servei ofert als ciutadans, s’està implantant un nou model de gestió a les estacions que gestiona a rodalia
· Ja s’han instal.lat màquines autovenda Sant Cugat, Rubí i Tordera
· Durant 2013, Renfe invertirà 2 milions d’euros en millores per a 37 estacions de rodalia

Barcelona, 30 de gener de 2013 (Renfe)
Amb l’objectiu de millorar el servei ofert als ciutadans, Renfe continua amb la seva tasca de potenciar la informació i atenció al client així com la venda de bitllets. Per aquest motiu, Renfe està implantant un nou model de gestió de les estacions del servei de rodalia de Barcelona.

Les primeres estacions que disposaran d’aquest nou model són Sant Cugat, Rubí i Tordera on ja compten amb màquines autovenda. En els propers dies també hi seran a Els Monjos, La Granada, Centelles i Les Franqueses.

El nou model personalitza l’atenció i la informació que oferim als nostres clients de una forma directa i propera. A més dota a les estacions de noves màquines autovenda que permeten obtenir tant bittlets de rodalia, regionals com pels títols integrats. Renfe ha destinat prop de 7 milions d’euros en la compra i renovació d’aquestes màquines autovenda.

Les noves màquines disposen d’intercomunicadors que connecten el client amb el Centre de Control de Rodalies per atendre les necessitats dels clients. Depenent de l’aforament d’ús de les estacions, aquest personal d’informació i atenció al clients romandrà en determinats períodes horaris entre les 06.00 i les 22.00 hores

Aquestes millores, contemplen també, la instal·lació de noves cancel·ladores a les estacions.

Pla d’Actuacions a 37 estacions de Rodalia
Durant aquest any, Renfe ha programat una inversió de 2 milions d’euros per dur a terme millores a 37 estacions de rodalia de forma imminent. Entre d’altres destaquen actuacions a Sabadell Nord, Centre i Sud, Granollers Centre, Badalona, La Garriga, Mataró, Sant Celoni, Vilanova i la Geltrú i Mollet.

Segons l’estació es duran a terme tasques de tancament perimetral, millores a l’edifici de viatgers, renovació de la senyalització o rehabilitació de les marquesines.

Més d’1,5 milió d’euros en manteniment d’estacions
Aquest 2012 Renfe ha invertit mig milió d’euros en actuacions per millorar les instal·lacions de les estacions. Entre d’altres destaca la rehabilitació de l’edifici de viatges, mobiliari, i edifici annex de Sant Vicenç de Castellet i Gelida on també es va renovar el pas inferior.

Altres estacions on s’han realitzat tasques de rehabilitació han estat Montcada i Reixac, Els Monjos, Sant Sadurní, Cerdanyola UAB, Plaça Catalunya, L’Arboç, Sant Feliu de Llobregat, L’Hospitalet, Castelldefels, Platja de Castelldefels, Rubí, Centelles, Granollers Centre, Blanes.

Al mes de febrer, Renfe finalitzarà les tasques de millora dutes a terme a l’estació de Sant Joan Despí que han consistit en l’ condicionament de façanes, tancament perimetral, marquesines i pas inferior de l’estació.

Renfe és el gestor de 106 de les 122 estacions de Rodalies. La majoria corresponen a les estacions de la xarxa de rodalia de Barcelona. L’explotació d’aquestes estacions es desenvolupa principalment a través de dos sistemes: personal de venda (66) i explotació integral (40). Aquestes darreres, combinen el servei de venda de bitllets i atenció al client amb les tasques de restauració de la cafeteria de l’estació.