Territori i Sostenibilitat completa l’ampliació del segon vestíbul de l’intercanviador d’Arc Triomf

 Finalitzen les obres que han permès la renovació i adaptació del vestíbul de la Plaça d’André Malraux, que ara disposa de 2.200 m2 de superfície, molt més gran que l’anterior
    El primer vestíbul, al costat del passeig de Sant Joan, es va posar en servei el setembre de 2010
    Les obres d’ampliació, adaptació i millora de l’intercanviador, en marxa des del 2007, suposen una inversió global de 38 MEUR

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat avui en servei el vestíbul de l’intercanviador d’Arc de Triomf de la plaça d’André Malraux, ampliat en el marc de les obres  d’adaptació i millora que hi ha dut a terme. Es tracta del segon vestíbul que comprèn aquest projecte, atès que el primer, més proper al passeig de Sant Joan, ja va entrar en funcionament la tardor del 2010.

La renovació i ampliació del vestíbul de la plaça d’André Malraux ha permès multiplicar els espais disponibles per als viatgers, passant  dels 370 m2 originals als 2.200 m2 de superfície, de manera que es facilita la comoditat i la mobilitat en els desplaçaments dels passatgers en aquest punt que concentra un elevat volum d’activitat.

El vestíbul disposa de dos accessos a la plaça: un a peu pla, proper a l’estació d’autobusos, i un altre a la banda del carrer de Roger de Flor, amb escales fixes i mecàniques. La connexió entre el nivell de vestíbul amb les andanes de l’L1 i Rodalies (R1, R3 i R4) es pot fer mitjançant quatre nous ascensors, de manera que ja és accessible a persones amb mobilitat reduïda.

Els treballs se centraran ara en la transformació dels dos accessos independents del carrer de Nàpols, que connectaven amb les andanes de Rodalies, en dues sortides d’emergència, i s’espera que finalitzin abans d’acabar l’any. Pel que fa a la urbanització de la plaça d’André Malraux, el Departament està enllestint la redacció del projecte que definirà la seva configuració definitiva.

El primer vestíbul, en servei des del 2010
El Departament de TES ja va posar en servei la tardor de 2010 el primer d’aquests nous vestíbuls, el més proper al passeig de Sant Joan, que compta amb una superfície de 3.000 m2, enfront dels 160 m2 que presentava l’original.

En aquest cas, l’accés exterior es fa mitjançant un edicle situat a l’avinguda de Vilanova, a prop del passeig de Sant Joan, que compta amb escales fixes, mecàniques i un ascensor. A més, 4 elevadors més comuniquen el vestíbul amb les andanes de Metro i Rodalies. En el futur, aquest accés s’integrarà a l’edifici previst sobre el nou vestíbul.

5.200 m2 en total per facilitar els desplaçaments
Les obres d’ampliació, adaptació i renovació de l’intercanviador d’Arc de Triomf de Barcelona consisteixen en l’execució de dos grans vestíbuls independents molt més amples que els espais originals, així com la seva adaptació a persones amb mobilitat reduïda, per facilitar l’accés a l’L1, l’R1, l’R3 i l’R4 i comunicar els diferents nivells.

D’aquesta manera, l’actuació ha suposat la substitució dels vestíbuls originals, amb espais força limitats, per dos nous vestíbuls que sumen una superfície total de més de 5.200 m2: un a prop del passeig de Sant Joan i un altre a la plaça d’André Malraux.

L’ampliació i adaptació de l’intercanviador d’Arc de Triomf que el Govern ara conclou representa una millora notable de la comoditat dels viatgers en els intercanvis i desplaçaments per aquesta estació, que acull de mitjana uns 16.000 de persones usuàries diàriament. Les obres comporten una inversió global d’aproximadament 38 MEUR, dels quals el Departament de Territori i Sostenibilitat aporta el 65% i ADIF, el 35%.

Obres pendents d’executar per part d’ADIF
D’altra banda, per tal de completar la remodelació de l’intercanviador resta pendent que ADIF executi el perllongament de les andanes corresponent als serveis de Rodalies fins als 200 metres de longitud, per tal que puguin circular els nous trens CIVIA.

Precisament, amb l’objectiu de fer coincidir en el temps les obres ara en marxa amb el perllongament d’andanes pendent par part d’ADIF, el Departament de Territori i Sostenibilitat va redactar un estudi i un projecte on es definien i valoraven les actuacions a dur a terme. Tanmateix, tot i les reiterades reivindicacions per part de la Generalitat, fins al moment l’obra no ha estat programada per part d’ADIF.