El conseller Recoder visita les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de l’L5 de Virrei Amat

El projecte inclou l’ampliació i remodelació del recinte, amb una inversió prevista de prop de 8,2 MEUR.
A partir del mes de juny s’iniciaran els treballs d’ampliació del vestíbul per instal·lar-hi ascensors qe permetin connectar els diferents nivells
Es tracta d’una de les actuacions que el Govern té en marxa amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat de la totalitat de la xarxa de Metro, que actualment presenta el 83% d’estacions adaptades

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui les obres de remodelació i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació de l’L5 de Virrei Amat. En aquest sentit, continuen els treballs d’ampliació i construcció de l’estructura necessària per encabir els ascensors que milloraran notablement l’accessibilitat a aquesta estació. A partir del mes de juny, les obres es concentraran en l’ampliació del vestíbul, i després de l’estiu s’iniciaran els treballs de condicionament interior i instal·lacions, fins al final de l’obra, previst per al primer trimestre de 2013.

Durant la visita el conseller ha destacat l’esforç del Govern per adaptar la totalitat de la xarxa de transport públic del territori a persones amb mobilitat reduïda, amb l’objectiu de garantir la universalitat del transport públic per facilitar-hi l’accés a tots els viatgers sense cap mena d’exclusió.

En aquest sentit, a més de Virrei Amat, el Departament de Territori i Sostenibilitat està ultimant les obres de millora de l’accessibilitat de les estacions de Metro de Bogatell i Llacuna, que finalitzaran aquest any, i també s’està executant l’adaptació de les estacions de Zona Universitària, Collblanc i Passeig de Gràcia, aquesta última en col·laboració amb ADIF.

D’altra banda, el Departament ja té en marxa la redacció de la totalitat dels projectes de les estacions de Metro pendents d’adaptar a persones amb mobilitat reduïda. Concretament, els de les estacions de l’L1 de Rambla Just Oliveres, de l’L3 de Vallcarca i Poble Sec, de l’L4 de Poblenou, Ciutadella/Vila Olímpica i Jaume I, amb la previsió de finalitzar-los aquest any. També està redactant els projectes per adaptar els intercanviadors de Maragall, Verdaguer, Clot, Urquinaona, Plaça de Sants, i Espanya, amb la previsió de finalitzar-los entre aquest any i el vinent. De moment, de les 139 estacions que integren la xarxa de Metro de Barcelona, són accessibles a persones amb mobilitat reduïda un total de 116, la qual cosa suposa el 83%.

Pel que fa a  la xarxa d’FGC, la totalitat d’estacions de la línia Llobregat – Anoia estan ja adaptades. Per la seva banda, a la línia del Vallès resten per adaptar-ne 4: Putxet, Gràcia, Sarrià i Peu de Funicular, totes elles en fase d’obra o projecte. En total, la xarxa d’FGC està formada per 76 estacions, de les quals 72 ja són accessibles.

Ampliació del vestíbul i instal·lació d’ascensors
Els treballs de remodelació i adaptació de l’estació de Virrei Amat inclouen l’ampliació dels espais disponibles als usuaris al doble que actualment i la millora de l’accessibilitat, amb la instal·lació de nous ascensors que facilitaran els desplaçaments dels viatgers entre els diferents nivells de l’estació.

Per això, des del gener es troba tancat el vestíbul del costat del passeig de Fabra i Puig per ampliar l’espai del recinte i col·locar-hi ascensors i escales mecàniques. A més, l’actuació comprèn la renovació de l’arquitectura interior i les instal·lacions, la construcció d’un nou accés adaptat al passeig de Fabra i Puig i d’una nova sortida d’emergència. El pressupost global aproximat és de 8,2 MEUR.