Finalitza l’excavació del primer túnel del perllongament d’FGC a Sabadell

La tuneladora encarregada de perforar el primer túnel del perllongament de la línia d’FGC des del Parc del Nord (a prop de Ca n’Oriac) ha completat l’excavació de l’últim tram pendent fins a Sabadell – Estació. Així, ja ha finalitzat la construcció dels 3,6 km de túnel, dels quals 2,9 km s’han executat amb tuneladora i 0,7 km entre pantalles.

La màquina que perfora el primer túnel del perllongament d’FGC de Sabadell, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació ha completat l’excavació de l’últim tram pendent de 0,8 km de longitud entre Plaça Major i Sabadell – Estació.

D’aquesta manera, ha finalitzat la construcció de la totalitat del primer túnel, de 3,6 km de longitud, dels quals 2,9 km corresponen al tram perforat amb la tuneladora, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació, i els altres 0,7 km s’han excavat entre pantalles, entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac. Així, un cop la màquina ha completat el túnel, ara es desmuntarà a Sabadell – Estació i s’extraurà per peces.

D’altra banda, pel que fa a la urbanització de l’entorn afectat per aquesta actuació, aquesta tardor s’alliberen espais en l’àmbit de la futura estació de Plaça Major, mentre que a la primavera es preveu finalitzar la urbanització definitiva a l’avinguda Josep Tarradellas.

5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el Govern està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió de més de 400 MEUR.

L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km. Les obres comprenen també la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.