Modificacions al servei de l’R13 (Estació de França – Lleida per Valls) per obres de millora de la infraestructura

Adif està executant treballs per tal de millorar la plataforma ferroviària en el trajecte entre Valls i Salomó.
Els trens circularan desviats per Tarragona – Reus i el trajecte Sant Vicenç de Calders – Plana de Picamoixons es prestarà amb un servei alternatiu per carretera entre les 20.30 del 23 de setembre i les 06.30 del 26 de setembre.

Només realitzaran transbordament els viatgers amb origen o destinació Valls, Nulles-Bràfim, Vilabella, Salomó, Roda de Barà i Roda de Mar

Les obres de millora que es duen a terme a la infraestructura en el tram Valls-Salomó, a la línia d’ample convencional Barcelona-Valls-Lleida, comportaran modificacions al servei entre les 20.30 del 23 de setembre i les 06.30 del 26 de setembre. Així, s’estableix un servei alternatiu per carretera per als viatgers amb origen o destinació Valls, Nulles-Bràfim, Vilabella, Salomó, Roda de Barà i Roda de Mar dels trens Regionals de la línia R13 (Estació de França – Lleida per Valls).

En aquest període els trens Regionals de la línia R13 circularan desviats per Tarragona – Reus recuperant el seu recorregut habitual a Sant Vicenç de Calders i Plana de Picamoixons. Només serà necessari fer transbordament en a les estacions compreses al trajecte Sant Vicenç de Calders – Plana de Picamoixons. La resta de clients no haurà de fer transbordament per carretera.

D’aquesta manera el servei es prestarà de la següent manera:

· Barcelona – Sant Vicenç de Calders: Servei habitual en tren

· Sant Vicenç de Calders – Plana de Picamoixons: Servei alternatiu per carretera per a les estacions de Roda de Mar, Roda de Barà, Salomó, Vilabella, Nulles-Bràfim i Valls. El dispositiu establert comptarà amb 6 autocars.

· Plana de Picamoixons – Lleida: Servei habitual en tren

Descripció dels treballs
Les actuacions, que executarà Adif, amb un pressupost superior als 500.000 euros, consisteixen en el tractament de la plataforma ferroviària en un tram d’aproximadament 200 metres, mitjançant l’aixecament de la superestructura de via, la col·locació de nous materials més compactes i d’un malla geotèxtil, les propietats de la qual es basen en la seva resistència i la seva capacitat drenant. Posteriorment, es reposarà el carril, el balast i les travesses. Amb aquestes obres, es pretén optimitzar les propietats de la plataforma ferroviària, augmentat els paràmetres de seguretat i fiabilitat de l’explotació.

De forma complementària, es fan operacions de consolidació en el terraplè situat en aquest punt mitjançant la construcció de murs escullera en els talussos i la rebaixa de la coronació amb l’objectiu de millorar el comportament del terreny.

Per a més informació els clients poden consultar a estacions, personal d’informació i atenció al client, telèfons 902 320 320 i 902 41 00 41, així com a les pàgines web www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.
Barcelona  16 de setembre  de 2011