Els viatges als transports d’oci de TMB han augmentat prop del 15% aquest estiu

Els transports d’oci que gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han augmentat aquest estiu el nombre de viatges prop del 15%. En tres mesos, entre el juny i l’agost, han fet 1.436.000 viatges, 183.000 més que en els mateixos tres mesos del 2010. Es pot relacionar aquesta dada amb l’evolució favorable de l’afluència turística a Catalunya i la consolidació del Barcelona Bus Turístic, el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau com a integrants d’una oferta de mobilitat lúdica molt ben valorada pels visitants de Barcelona.

Viatges als transports d’oci de TMB
Destaca l’augment de passatge del 21% del Barcelona Bus Turístic al mes de juliol,  que equival a 51.600 viatges més respecte del mateix període del 2010. L’increment acumulat de l’any (gener-agost) és de 169.000 viatges, el 13%.

Al Telefèric, els millors resultats de l’estiu han estat els del juny, amb un 23,8% més d’afluència, seguit del juliol, amb un 22,9%. El guany acumulat de l’any és de 173.000 viatgers, un 22,5% més.

Pel que fa al Tramvia Blau, la pujada més notable va ser al juliol, amb 7.000 viatges més, un 12,9%. L’acumulat anual és tot i això mínimament negatiu, -0,5%, com a conseqüència de canvis en els fluxos de mobilitat en aquest sector de Sant Gervasi.

Tres rutes combinables
El Barcelona Bus Turístic és una iniciativa conjunta de TMB i Turisme de Barcelona nascuda el 1987. Actualment ofereix tres rutes (dues de permanents i la tercera d’abril a octubre) amb 44 parades, que permeten un ús il·limitat de la xarxa durant un o dos dies, segons la modalitat de bitllet. La flota la integren 67 autobusos de dos pisos i 7 jardineres, tots accessibles a persones amb mobilitat reduïda.

El telefèric de Montjuïc és un sistema de transport per cable que salva el desnivell de 84,5 metres entre el passeig de Miramar i l’exterior del Castell, en un espectacular trajecte de 750 metres en què les seves cabines panoràmiques posen a l’abast dels viatgers unes vistes excel·lents sobre Barcelona, el port i l’àrea metropolitana.

El Tramvia Blau, veritable museu al carrer, és l’hereu directe del primer tramvia elèctric nascut el 1902 com a part dels plans d’urbanització de la muntanya del Tibidabo. Vehicles curosament restaurats fan el trajecte entre la plaça Kennedy i la plaça del Doctor Andreu, d’on parteix el funicular, l’accés més genuí i pintoresc al cim de la muntanya màgica.
Barcelona, 15 de setembre de 2011