Diferents senyalitzacions orientaran els viatgers de Rodalies durant el tall ferroviari

Les obres de cobertura de les vies de Sants obligaran a tallar les connexió de tren entre les estacions de Sants, L’Hospitalet i Bellvitge entre el 4 i el 27 d’agost. Per orientar els usuaris durant aquests dies, ja s’han senyalitzat els recorreguts alternatius de les diferents estacions amb cartells informatius, personal uniformat i senyals al terra.

A partir del proper 4 d’agost, les obres de cobertura de les vies de Sants obligaran a tallar la circulació de trens entre les estacions de Sants, Bellvitge i L’Hospitalet.

Aquest tall ferroviari sense precedents a l’entrada sud de la ciutat obligarà els usuaris de Rodalies i Regionals a fer transbord per arribar al centre amb metro o bé amb Ferrocarrils de la Generalitat.

Unes fletxes al terra de diferents colors -groc direcció sud i blau direcció nord- indicaran als usuaris els recorreguts alternatius que s’han habilitat fins al final de les obres. A més, també s’han instal·lat cartells informatius i s’han distribuït folletons amb els canvis d’horari i recorregut de les línies de tren.

Per complementar les senyals al terra, un total de 330 informadors restaran a les estacions per resoldre els dubtes dels viatgers i per indicar-los en cas de pèrdua.

Vies especialitzades
Per evitar confusions, tant a l’estació de Sants com a L’Hospitalet s’ha evitat barrejar els trens d’entrada i sortida i diferenciar les vies de Rodalies -que circularan cada 15 minuts- de les vies dels combois de Regional -que ho faran cada mitja hora-, per fer més clar el camí alternatiu dels usuaris.

En termes generals, les persones que es desplacin a Barcelona des de la banda Llobregat, hauran d’enllaçar amb les línies de metro de l’L1 a L’Hospitalet, l’L5 a Cornellà o els FGC des de Bellvitge, que connecten Gornal amb la Plaça Espanya.

Pel que fa al servei de trens fins a l’aeroport, s’habilitarà, d’una banda, un autobús llançadora cada 15 minuts entre l’estació de Sants i l’aeroport; i d’altra, un tren llançadora que connectarà l’estació del Prat amb l’aeroport.

Canvis i restriccions a Rodalies
Pel que fa a les línies de Rodalies, es veuran afectades totes les que circulen per l’entrada sud de la ciutat, en concret la R1, la R2, la R3 i la R4.

Per salvar la desconnexió entre L’Hospitalet i Sants, la línia R1 iniciarà i finalitzarà el seu recorregut a l’Estació de França, per tant, s’eliminaran les parades entre Arc de Triomf i Molins de Rei.
L’estació de Clot-Aragó servirà per fer el canvi a la R2 nord per continuar fins a Passeig de Gràcia i Sants; i també per connectar-se amb les línies L1 i L4 a l’estació de França.

R2, sense trens entre Bellvitge i Sants
La línia que connecta Maçanet amb l’aeroport, la R2, funcionarà des de l’origen fins a Sants, on els usuaris podran agafar un servei d’autobús alternatiu per arribar a l’aeroport cada 15 minuts.

En l’altra direcció (entre Sant Vicenç de Calders i l’Estació de França), la R2 iniciarà i finalitzarà el seu recorregut a Bellvitge, on els passatgers podran agafar els ferrocarrils a l’estació de Gornal.

Connexió de R3 i R4
Pel que fa a les línies R3 i R4, els seus trens no circularan entre les estacions de Sants i L’Hospitalet. La R4 prestarà el seu servei en dos trams diferenciats, Sant Vicenç de Calders i L’Hospitalet; i entre Sants i Manresa.

Els usuaris d’aquesta línia podran agafar el metro a Cornellà (L5) o L’Hospitalet (L1) per arribar al centre de la ciutat.

Regionals i Llarga Distància
Les línies de Regionals que circulen per l’entrada sud de Barcelona també patiran algunes afectacions. És el cas de les línies R13, R14, R15 i R16, els trens de les quals circularan desviats per Vilafranca del Penedès i finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet, on els usuaris podran agafar la línia L1 de metro per continuar el viatge a Barcelona.

A més, la línia R12 que dóna servei a la zona nord entre Lleida i L’Hospitalet per Manresa, finalitzarà el seu recorregut a Sants.

Retard d’uns 20 minuts
La desconnexió entre les estacions de Sants i L’Hospitalet suposarà un increment d’uns 20 minuts de mitjana per als usuaris de Rodalies i d’uns 45 minuts per als passatgers dels trens de Llarga Distància, que hauran d’entrar a Barcelona per la part nord de la ciutat.

Més informació en bcn.cat