100.000 viatgers han utilitzat els serveis de Renfe i SNCF que enllacen Catalunya amb França a través del túnel del Pertús

La connexió internacional es va iniciar el 19 de desembre de 2010
• Els serveis diürns que connecten Catalunya amb França han augmentat un 59% en aquests sis primers mesos
• La relació més demandada ha estat Barcelona-Paris amb 21.666 clients, seguida de Montpeller amb 19.405 clients

Barcelona, 1 de juliol de 2011 (Renfe).
Un total de 100.544 persones han utilitzat els serveis d’enllaç internacional de Renfe i SNCF que uneixen Barcelona, Girona i Figueres amb París durant els sis primers mesos en funcionament.

Des de la seva posada en marxa el 19 de desembre de 2010, els serveis diürns que connecten Catalunya amb França han augmentat un 59% respecte a l’any anterior, el que significa 52.090 nous clients.

Pel que fa a les relacions, la més demandada ha estat Barcelona-París amb 21.666 clients. Seguidament, es troben les relacions  Barcelona-Montpellier amb 19.405 i Barcelona-Perpinyà amb un total de 10.683 clients.

És especialment significatiu l’augment de viatgers entre Figueres i França. En aquests sis primers mesos, un total de 32.220 persones han viatjat amb origen o destinació Figueres, el que significa un increment del 1704% més que l’any anterior. Entre les relacions més importants des de la capital de l’Alt Empordà, destaquen les relacions Figueres-Paris amb 10.881 clients, Figueres-Montpeller utilitzada per 9.742 persones i Figueres-Perpinyà amb un total de 5.363 clients.

Des del passat 19 de desembre de 2010, Renfe i SNCF ofereixen un servei combinat de quatre trens diaris, dos per sentit, entre Catalunya i França a través del túnel del Pertús. Aquest servei permet connectar Barcelona amb Paris en un temps de viatge de 7 hores i 25 minuts, així com Figueres i Paris en  5 hores i 35minuts.

Els horaris de circulació del servei d’enllaç internacional són els següents:

El servei de Renfe entre Barcelona, Girona i Figueres Vilafant es comercialitza amb els habituals preus promocionals Estrella i Web, amb descomptes del 40% i el 60% sobre la tarifa general, i es poden comprar pels canals habituals de venda, taquilles, telèfons d’atenció integral al client 902 320 320 i a través del web www.renfe.com