FGC es presenta com a operador polivalent de mercaderies al SIL 2011

L’empresa ha començat un procés d’expansió amb la creació d’FGC Internacional mitjançant la qual l’empresa ofereix serveis de planejament, explotació i manteniment en el terreny de les mercaderies

FGC disposa de la llicència internacional d’operador ferroviari amb l’objectiu d’aprofitar noves oportunitats de negoci en el transport de mercaderies

Barcelona, 7 de juny de 2011
El president d’FGC, Enric Ticó, encapçala la representació institucional de la companyia al Saló Internacional de la Logística 2011, que s’ha inaugurat avui i tindrà lloc fins el proper divendres dia 10 juny a les instal·lacions de la Gran Via de Fira de Barcelona.

FGC té presència en l’estand del Departament de Territori i Sostenibilitat amb un plafó explicatiu de la vessant de mercaderies de l’empresa, que actualment es troba en període d’expansió i creixement i que s’engloba sota el nom d’FGC Cargo.

Internacionalització
En el context del SIL 2011 FGC vol posar l’accent en la voluntat d’expansió de l’empresa. A través de la creació d’FGC Internacional, la companyia ofereix els serveis de planejament, explotació i manteniment en el terreny de les mercaderies en l’àmbit internacional tant a nivell de consultoria com d’operadora i gestora. FGC ofereix solucions per donar la màxima qualitat de servei al menor cost d’explotació.

Cal recordar que FGC disposa de la llicència internacional d’operador ferroviari que respon a la voluntat, en un futur, d’aprofitar les oportunitats que obrin els processos de liberalització del transport ferroviari de mercaderies, tant a Espanya com a Europa, per tal d’optar a l’operació de nous serveis. En aquest sentit l’empresa té la ferma voluntat d’establir acords amb diferents operadors logístics i grans productors per aconseguir l’objectiu marcat, a mig termini, d’esdevenir un operador de referència a nivell europeu.

El negoci actual de les mercaderies
A més del transport de viatgers, amb 80 milions de passatgers anuals en les diferents línies que gestiona, FGC també transporta: potassa des de les mines de Súria i Sallent i fins al port de Barcelona; sal des de les mines de Súria i fins a la factoria de Solvay a Martorell; vehicles de SEAT des de la fàbrica de Martorell i fins al port de Barcelona; i components per a vehicles SEAT entre les fàbriques de Martorell i la Zona Franca per vies d’ADIF.

Creixement
Tot el negoci de les mercaderies d’FGC ha crescut durant el 2010:
Transport de vehicles (AUTOMETRO). Comparativa 2009-2010: s’ha passat de 375 a 450 circulacions fetes, i de 59.753 vehicles a 73.330 vehicles transportats (87.977 tones).
Transport de components de SEAT entre la Zona Franca i Martorell (CARGOMETRO). Comparativa 2009-2010: s’ha passat de 186 a 539 circulacions fetes.
Potassa: Comparativa 2009-2010: s’ha passat de 147 circulacions a 321 circulacions, i de 119.332 tones a 246.286 tones transportades
Sal. Comparativa 2009-2010: s’ha passat de 349 circulacions a 402 circulacions, i de 248.920 tones a 293.440 tones transportades.

Benefici per al Medi Ambient
El transport de mercaderies d’FGC estalvia la circulació d’uns 50 mil camions l’any, amb el conseqüent estalvi d’emissions de CO2 que això suposa i el benefici per l’entorn.