Rodalies de Catalunya homogeneïtza freqüències a les línies del Maresme (R1) i del Vallès (R4), que funcionaran de manera similar al metro

Territori i Sostenibilitat impulsa la millora de la xarxa de rodalia de Barcelona
La nova línia R8 entre Martorell i Granollers permetrà unir el Baix Llobregat i el Vallès sense passar per Barcelona
Els viatgers de la línia R1 al tram Mataró – Barcelona en hora punta disposaran d’un tren cada sis minuts

Territori i Sostenibilitat (TES) impulsarà el mes de juny un canvi de configuració a la xarxa de rodalia de Barcelona per millorar l’oferta als usuaris. El conseller de TES, Lluís Recoder, ha explicat avui que Renfe homogeneïtzarà freqüències a les línies R1 i R4, per tal que funcionin de manera similar a un metro. “D’aquesta manera, donarem un millor servei als usuaris i abaixarem el temps d’espera a les estacions”, ha explicat el conseller.

En una visita a l’estació de Montgat Nord, acompanyat pel coordinador de  Rodalies de Catalunya, Marc Garcia, Recoder ha anunciat també la creació d’una nova línia, la R8, que permetrà unir el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental sense passar per Barcelona. “Aquesta nova línia –ha explicat el conseller– servirà per crear noves relacions entre aquestes comarques i també per potenciar l’accés a la Universitat Autònoma de Barcelona, sobretot als municipis del Vallès Oriental”.

Recoder ha assenyalat que el Departament de Territori i Sostenibilitat treballa amb l’estret marge que li dóna el traspàs dels serveis de rodalia i regionals. “No tenim les competències que desitjaríem, però millorarem tot allò que puguem millorar, en relació amb l’oferta horària i de freqüències i la qualitat del servei”, ha reblat el conseller.

Millores en la configuració de la xarxa
R1 (Maçanet- Molins de Rei): Amb la nova programació, els viatgers de la línia R1 en el trajecte Mataró – Barcelona disposaran d’un tren cada sis minuts entre les 7:30 i les 8:30. Entre les 6:30 i la 7:30 i entre les 8:30 i les 9:30, la freqüència de pas serà de 8 minuts. La resta del dia passarà un tren cada deu minuts.

R3 (L’Hospitalet – Puigcerdà per Vic): S’incrementarà l’oferta en hora punta de la tarda amb un servei Barcelona – Vic, el que facilitarà el retorn dels clients dels serveis de rodalia cap al Vallès Oriental i Osona.

R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa): Els usuaris del trajecte Terrassa – Barcelona comptaran amb una oferta d’un tren cada 8 minuts entre les 7:00 i les 09:00 hores. Entre les 6:00 i les 7:00, la freqüència de pas serà de 10 minuts. La resta del dia hi haurà un tren cada 15 minuts. Amb aquest nou sistema, també s’homogeneïtzen les freqüències dels trens amb destinació Manresa.

R7 (Cerdanyola Universitat – Sant Andreu Arenal): Es modifica el recorregut de la línia, que ara es prestarà com una llançadora entre Cerdanyola Universitat i Sant Andreu Arenal. Això permetrà mantenir l’accés a la Universitat Autònoma als barris del nord de Barcelona.

R8 (Martorell – Granollers Centre): La novaconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya incorpora la nova línia R8 Martorell – Granollers Centre per Cerdanyola Universitat. Aquest nou servei, que oferirà inicialment un tren per hora i sentit, permetrà connectar el Baix Llobregat amb el Vallès sense necessitat de passar per Barcelona.
La nova línia prestarà servei a les estacions de Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet Sant Fost, Montmeló i Granollers Centre.

D’altra banda, en el marc del canvi d’horaris del juny vinent, es reduiran els temps de viatge del tram Calaf – Manresa de la línia regional R12 (Barcelona – Lleida per Manresa).

Finalment, cal remarcar queles modificacions del servei de rodalia de Barcelona permetran, a més d’homogeneïtzar freqüències, incrementar el número de trens de rodalia fins a 819 serveis diaris, 28 més que en l’actualitat. D’aquests nous serveis, 7 corresponen al període d’hora punta.

Xarxa de Rodalies de Barcelona a partir del 26 de juny de 2011, amb incorporació de la R8