Sortida nocturna en el primer metro, de 1924, amb parada a l’estació fantasma de Gaudí

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la Fundació TMB han fet reviure el primer metro de Barcelona, el tren històric M1-M6-M8, en un emotiu trajecte per la línia 2 entre les estacions de La Pau i Sagrada Família, on s’ha visitat l’estació fantasma de Gaudí, en una activitat inclosa a la Primavera Cultural 2011.

Trens com aquest —que al cap dels anys van passar a formar la sèrie 300—, són els que van inaugurar, el 30 de desembre de 1924, la línia del Gran Metropolitano de Barcelona entre Lesseps i Catalunya, la primera de la ciutat i la precursora de l’actual línia 3. Van estar en funcionament durant més de 60 anys, fins a finals de 1987, quan es van retirar del servei.

Deu trens de dos cotxes per estrenar el Gran Metro
Els deu trens originals del Gran Metro —com s’anomenava popularment—, de dos cotxes cadascun, van ser construïts per la Compañía Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques, SA, de Bilbao, entre el 1920 i el 1923, per a l’ample de via de 1.435 mil·límetres. Feien 2,52 metres d’amplada, 3,60 metres d’altura i 14,60 metres de longitud.

Més informació: www.tmb.cat