La tuneladora de Sabadell d’FGC arriba a l’estació d’Eix Macià

La tuneladora que perfora el primer túnel del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell ha arribat a l’estació d’Eix Macià, on es posarà a punt aquest mes perquè pugui continuar avançant. Així, la màquina ha perforat 1,1 km dels 2,9 km de túnel previst des del pou d’atac del Parc del Nord. En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de més de 400 MEUR.

La tuneladora arriba a Eix Macià
La tuneladora que excava el tram de túnel de 2,9 km de longitud del perllongament de la línia d’FGC entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació ha arribat ja a l’estació d’Eix Macià, on durant aquest mes s’haurà de tornar a posar a punt per garantir el manteniment necessari perquè continuï avançant. Així, se substituiran les eines de tall desgastades del capçal, per tal d’adaptar-les a la composició del terreny i es revisarà la màquina per garantir el seu correcte funcionament.

D’aquesta manera, la tuneladora ha perforat 1,1 km de túnel des del pou d’atac del Parc del Nord, dels 2,9 km totals del tram fins a Sabadell-Estació. Es tracta d’una tuneladora de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic.

Paral·lelament al tram de 2,9 km de túnel que es construeix amb tuneladora, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha completat també l’altre tram de 0,7 km de túnel que s’ha construït entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac.

5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el Govern està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió propera als 400 MEUR.

L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac),  la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.

La tuneladora arribant a Eix Macià, aquesta matinada