Renfe i SNCF inicien la nova connexió Barcelona-París a través del túnel del Pertús

Els bitllets es van posar a la venda el passat 23 de novembre
• Fins avui, s’han venut un total de 3.174 bitllets en el trajecte Barcelona-Figueres Vilafant i 877 fins a París
• Per primera vegada, els trens d’Alta Velocitat travessaran la frontera entre les estacions de Figueres-Vilafant i Perpinyà

Figueres, 19 de desembre de 2010 (Renfe).
Renfe i SNCF inicien el nou servei que a partir d’avui es presta entre Barcelona i París, que combina tren d’ample convencional i ample internacional fent transbordament a l’estació de Figueres-Vilafant. Aquesta explotació de la línia es realitza així de manera transitòria, fins a la inauguració del tram d’Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, prevista pel 2012.

Des del passat 23 de novembre, data en la que es va iniciar la venda dels bitllets per a la nova connexió Barcelona-París, s’han venut pels canals habituals de Renfe un total de 4.051 bitllets, d’aquests 3.174 corresponen al trajecte Barcelona-Figueres Vilafant i 877 al trajecte Figueres Vilafant-París.

L’oferta inicial d’aquest nou són dues freqüències diàries per sentit entre Barcelona i París, amb transbordament a Figueres-Vilafant i aturant-se a les estacions intermèdies de Girona, Perpinyà, Narbona Montpeller i Nimes. Amb aquesta nova connexió, el temps de viatge entre la Barcelona i la capital francesa és de 7 hores i 25 minuts, el que suposa una reducció d’1 hora 15 minuts. Entre Figueres i Montpeller es redueix en 40 minuts i entre Figueres i Perpinyà, en 53 minuts.

Amb la implantació d’aquestes noves freqüències, entre Barcelona i Montpeller els viatgers disposen d’una connexió més per sentit: els dos nous trens  i el Talgo Múrcia-Montpeller, amb parada a Barcelona a les 16.37 hores (sentit nord) i  a les 11.48 hores (sentit sud).

Planell de la línea i reducció del temps de viatge