El DPTOP sotmet a informació pública la integració urbana de la línia d’FGC a Sant Vicenç dels Horts

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci pel qual s’inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu de la integració urbana de la línia d’FGC Llobregat-Anoia al seu pas pel municipi de Sant Vicenç dels Horts.

L’actuació:
* Abasta un tram d’1,9 km de longitud, entre les estacions d’FGC de Sant Vicenç dels Horts i la de Can Ros
* Inclou la cobertura de vies en diversos trams que sumen 525 metres de longitud, respectant el traçat actual de la línia, i la rasant de les vies.
* Preveu habilitar 2 nous passos superiors, un inferior i ampliar-ne un altre existent, per donar continuïtat als carrers i millorar els accessos a les noves àrees amb rampes i escales fixes.
* Genera més de 6.950 m2 de superfície per a l’ús ciutadà, que s’urbanitzarà per habilitar zones de passeig, amb la col·locació de pèrgoles, una nova pavimentació, i l’enjardinament.
* Suposa una inversió de prop de 50 MEUR.

El diari oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu per a la integració urbana de la línia Llobregat – Anoia d’FGC al seu pas pel municipi de Sant Vicenç dels Horts.

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts exposarà la maqueta d’aquest projecte a partir de dilluns, a la Biblioteca Municipal Les Voltes, perquè tots els interessats puguin visualitzar en tres dimensions la proposta d’aquest estudi informatiu. Es podrà visitar de dilluns a divendres, de 15.30 a 20.30 hores, i els dimecres i dissabtes, de 10 a 13 hores.

L’actuació pretén millorar la mobilitat urbana, eliminant l’efecte barrera que suposa el pas de la via del tren. Així, proposa crear nous espais per a l’ús ciutadà amb la cobertura de les vies en alguns trams, així com construir noves rampes i passos inferiors i superiors per donar continuïtat als carrers existents, potenciar la permeabilitat transversal i millorar la comunicació entre les dues bandes.

La inversió prevista per aquesta actuació és de 50 MEUR, amb un termini d’execució aproximat de les obres de 19 mesos.

Integració d’1,9 km de línia
L’actuació que ara s’impulsa abasta un tram d’1,9 km de longitud, comprès entre les estacions existents d’FGC de Sant Vicenç dels Horts i la de Can Ros. La solució considerada més adient preveu mantenir el traçat de la línia existent i la seva rasant, i aprofitar els desnivells de terreny existents per cobrir la part central d’aquest tram de la línia al seu pas per la ciutat, de manera que es generin noves àrees per a l’esbarjo i el lleure. En total, es cobriran 525 metres de línia, que permetran crear 6.950 m2 d’espais nous per a l’ús ciutadà.

Així mateix, es construiran rampes i escales fixes, que milloraran els accessos a les noves àrees generades amb la cobertura de les vies, des de les dues bandes, així com l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda a les estacions.

A més, es construiran 1 nou pas inferior, se n’ampliarà un altre d’existent, i s’habilitaran 2 passos superiors més per millorar la mobilitat de vianants i ciclistes,  donar continuïtat a la vialitat existent, i facilitar la comunicació entre les dues bandes del tren.

Finalment, l’estudi preveu la millora urbanística de l’entorn immediat d’aquesta actuació i la urbanització dels nous espais creats amb la cobertura, que inclourà el seu condicionament i pavimentació, la instal·lació de nou mobiliari urbà, i la creació d’àrees de passeig enjardinades per a la ciutadania.

La integració urbana, per trams
L’estudi que ara se sotmet a informació pública distingeix 4 trams diferenciats a l’hora de dur a terme aquesta actuació:
* Entre l’estació de Sant Vicenç dels Horts i el carrer de Casanova: el subtram abasta uns 413 metres de longitud, a l’entorn de l’estació d’FGC de Sant Vicenç dels Horts. Aquí es crearà un nou pas sota les vies, per a vehicles i vianants, que es configurarà com el perllongament del carrer de Sant Vicenç, i connectarà el carrer de Ferrés i Costa i el carrer d’Anselm Clavé, per facilitar els moviments transversals cap a la plaça de Carme Llinàs.
* Entre el carrer de Casanova i el carrer de Castellar: abasta 604 metres de longitud, a l’àrea propera a l’Ajuntament i altres equipaments municipals. Aquí l’estudi preveu el cobriment de les vies, amb una llosa que cobrirà les vies en prop de 485 metres de longitud, entre el carrer de Rafael Casanova i el carrer de Puig Castellar. D’aquesta manera, es generarà una nova àrea urbana destinada a vianants i ciclistes, que es configurarà com una gran rambla de 6.400 m2 de superfície, amb noves àrees de passeig, amb estructures en pèrgola per protegir del sol. El nou espai quedarà integrat a la trama urbana existent mitjançant la construcció de noves rampes i escales fixes. El trànsit rodat per creuar el ferrocarril es mantindrà pels dos ponts existents, que quedaran al mateix nivell que el nou espai d’ús ciutadà.
* Entre el carrer de la Indústria i el carrer d’Antoni Mampel: abasta un tram d’uns 305 metres de longitud, al costat del Parc del Pi Gros. En aquest punt, l’estudi preveu la creació d’una plataforma per al cobriment de 40 metres de vies, que permetrà dotar la ciutat d’un nou espai de prop de 450 m2 de superfície que s’integrarà en la trama urbana existent mitjançant rampes i escales fixes. Al nou espai s’instal·larà una estructura en pèrgola i altres elements de mobiliari. A més, s’ampliarà el pas existent sota les vies del tren, exclusiu per a vianants, que connecta el carrer d’Àngel Guimerà i els accessos al Parc del Pi Gros, per passar de 3,20 metres d’amplada als 6,50. També es construirà un nou pas superior, per a vianants i ciclistes, que enllaçarà la nova àrea coberta de 450 m2 amb el carrer d’Antoni Mampel, mitjançant una plataforma elevada de 100 metres de longitud paral·lela a les vies.
* Entre el carrer de Badajoz i el carrer de Girona: abasta un tram de prop de 567 metres de longitud, a l’entorn de l’estació d’FGC de Can Ros. L’estudi preveu aquí la creació d’un nou pas superior, a l’altura del carrer del Puigmal, que donarà continuïtat a la trama urbana, mitjançant un sistema de rampes i escales fixes. Aquest pas, que es cobrirà amb una estructura en pèrgola, permetrà comunicar els dos costats de l’Avinguda del Ferrocarril.