Amb motiu de la 50ena Edició del Festival Internacional del Cante de las Minas

Renfe presenta l’exposició de fotografia “Festival de la Unió, Un tren de Grans Artistes” als trens de Llarga Distància que enllacen Catalunya amb Cartagena
• Més de 75.000 viatgers podran gaudir de la mostra fotogràfica el mes d’agost
• La mostra fa un recorregut pels artistes que han visitat el Festival Internacional del Cante de las Minas a totes les seves edicions

Barcelona, 3 d’agost de 2010 (Renfe).

Renfe presenta l’exposició de fotografia “Festival de La Unió, Un tren de grans Artistes” a l’interior dels trens de Llarga Distància que enllacen Barcelona i Tarragona amb la ciutat de Cartagena, amb motiu de la 50ena Edició del Festival Internacional del Cante de las Minas. Aquesta acció forma part del compromís de Renfe amb la cultura, emmarcat dins de la seva estratègia de Responsabilitat Social, Un Tren de Valors.

L’exposició del fotògraf sevillà Paco Sánchez compta amb una col•lecció de 59 fotografies de gran format en color i en blanc i negre. Cada obra correspon a una cantaor o artista flamenc de nivell internacional. Una exposició en tota regla, amb vistes a les andanes de la Història del flamenc, on les imatges no queden gravades, no són estàtiques, sinó que adquireixen  vida pròpia en la contemplació de cadascuna d’elles a l’interior dels trens.

La mostra fa un recorregut pels grans artistes que han visitat el Festival Internacional del Cante de las Minas durant totes les seves edicions. Primers plans, referències d’ambients, perspectives personals d’artistes… conformen aquest viatge per la història del Festival de la Unió.

Els trens es transformen així en un nou concepte d’espai per a l’exposició de fotografies i obres d’art. Les noves formes d’expressió i de creació artística (com la fotografia) arriben al tren, a la trobada d’un públic diferent: un públic dinàmic, variat i en moviment constant.

Les imatges amb un format de 60×25, 50x 50, 30×45, 120x 35 estan situades a punts estratègics de l’interior dels cotxes on buscaran la interacció amb el públic. La mostra busca establir una nova forma de comunicació amb l’espectador. Les obres i les zones on s’instal•len guanyen així un nou significat i una nova relació.

Un Tren de Valors és el lema que defineix l’ànima empresarial de Renfe, i que es resumeix i s’adhereix al significat al ferm compromís de la companyia amb  el seu entorn, amb la societat i amb la cultura. L’estratègia de Responsabilitat Social Empresarial de Renfe, Un Tren de Valors és un projecte concebut amb la voluntat de crear una societat sostenible que lluita per la millora del nostre entorn i que viu amb passió la cultura entesa com una possibilitat de créixer.