Rodalies de Catalunya adapta la seva web rodalies.gencat.cat a l’ús del telèfon mòbil

* El nou canal de comunicació http://gencat.mobi/rodalies permetrà la consulta dels horaris i dels itineraris de totes les línies de Rodalies des del telèfon mòbil
* Les millores de consulta permetran disposar de la informació actualitzada de l’Estat del servei
* Properament es podran consultar tarifes i enviar suggeriments i reclamacions des del telèfon móbil
* 260.000 persones ja han visitat el web i 21.000 han consultat el telèfon d’informació i atenció al client 902 41 00 41


A partir d’aquesta setmana, la web de Rodalies de Catalunya està disponible per al seu ús des del telèfon mòbil, d’aquesta manera, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de l’estat del servei in situ d’una manera pràctica i adaptada a les noves tecnologies. Tota aquesta informació de servei accedint a gencat.mobi/rodalies.

Aquesta nova millora continua ampliant el canals de comunicació disponibles pels usuaris que es van iniciar des del passat mes de març amb la posada en marxa del web rodalies.gencat.cat i del telèfon d’informació 902 41 00 41.

Consulta d’horaris i itineraris
Entre les opcions de consulta que s’incorporen amb aquest nou canal de comunicació, es permet la consulta del horaris i itineraris de totes les línies de Rodalies, seleccionant l’estació d’origen i destinació final així com també, la data i l’hora aproximada del viatge. La informació que s’ofereix inclou diferents opcions de l’hora de sortida, així com també l’hora d’arribada, i el temps total del trajecte.

Així mateix, els telèfons mòbils que disposen de tecnologia GPS permeten adreçar al client a l’estació més propera al seu emplaçament. El que significa una important millora per a facilitar la mobilitat dels ciutadans.  D’aquesta manera, si es troba al carrer Entença amb Avinguda Roma el dirigirà a l’estació de Sants.

Aquesta millora permetrà disposar in situ de la informació disponible al web de Rodalies.gencat.cat des del telèfon mòbil, cal destacar que aquesta aplicació incorpora l’opció de consulta del proper servei en temps real.

A més, a partir d’aquesta setmana, des del telèfon mòbil es podran consultar totes les línies i estacions de la xarxa de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles.

D’altra banda, la millora del servei per a les consultes des del telèfon mòbil, inclouen també una opció per a la consulta de l’Estat del servei. En aquesta opció, el visitant podrà visualitzar l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya en temps real com podia fer fins ara des de la connexió web.

Pròximament, les feines d’adaptació de la pàgina web incorporaran la informació sobre les tarifes dels trajectes, i els preus dels abonaments, així com també estarà disponible la Bústia de suggeriments directament des del telèfon mòbil.

Contínua evolució al servei rodalies.gencat.cat
Des de la seva posada en marxa, el web de rodalies.gencat.cat ha estat consultat per 260.000 persones amb 862.000 visualitzacions de pàgines, la qual cosa suposa 150.000 visitants mensuals. El passat mes de juny, la pàgina d’informació rodalies.gencat.cat va incorporar millores a la consulta d’informació de l’Estat de servei, on es va incorporar la consulta personalitzada per línies, així com també incloent la subscripció RSS al servei d’informació.

Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través dels diferents canals de comunicació, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.

En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que des de la seva posada en marxa ha rebut 21.000 trucades.