La Generalitat adjudica projectes i obres en infraestructures i equipaments per un valor de 23 MEUR

La Generalitat ha adjudicat aquest mes de juny, per mitjà de l’empresa pública GISA, obres i projectes en matèria de transports i equipaments per un valor de 23 MEUR. D’aquests, 18 MEUR corresponen a l’execució d’obres i 5 MEUR a la redacció de projectes constructius, estudis informatius i direccions d’obra.

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat obres en matèria d’infraestructures i equipaments per valor de 18 MEUR i projectes constructius, estudis informatius i direccions d’obra per valor de 5 MEUR.

Entre les adjudicacions més destacades en matèria de transports s’inclou la redacció de l’estudi informatiu i del projecte constructiu de l’ampliació del tram soterrat del perllongament en execució de la línia d’FGC a l’entorn de l’actual Sabadell – Estació, per un import de 513.648 euros.

En matèria d’equipaments educatius, s’han adjudicat les obres de reforma i ampliació de l’Escola Àngel Serafí i Casanovas de Sort (5,2 MEUR), les obres de reforma de l’escola Salvador Espriu de Vidreres (3,8 MEUR) i les obres d’ampliació de l’Institut Puig Cargol de Calonge (1,4 MEUR).

D’altra banda, pel que fa a altres equipaments, s’han adjudicat les obres d’ampliació de l’edifici judicial del Canyeret de Lleida (5,2 MEUR), les obres de nova construcció del Casal de Gen Gran i Oficina d’Acció Ciutadana d’Igualada (2,4 MEUR) i les obres de reforma del Parc de Bombers de Guardiola de Berguedà (1,9 MEUR).

GISA adjudica la redacció del projecte del cobriment de vies del perllongament d’FGC fins al passeig de Can Feu de Sabadell

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat aquest mes la redacció de l’estudi informatiu i el projecte constructiu per a ampliar el tram soterrat del perllongament en execució de la línia d’FGC a l’entorn de l’actual Sabadell – Estació. Així, es cobrirà un nou tram d’uns 400 metres de longitud de línia existent, de manera que les vies quedaran soterrades fins al passeig de Can Feu. Això permetrà recuperar aquest espai per a l’ús ciutadà i millorar la seguretat i la mobilitat en aquesta àrea. L’actuació comportarà una inversió de prop de 24 MEUR. El DPTOP i l’Ajuntament finançaran el cost de l’obra d’infraestructura i la urbanització al 50%.

Actualment, el DPTOP està executant el perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell, amb una inversió global prevista de 400 MEUR. L’actuació comprèn la creació d’un nou tram de línia de prop de 4,4 quilòmetres, amb 4 noves estacions (Ca n’Oriac, Plaça d’Espanya, Eix Macià i Plaça Major), i la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació.

En aquest sentit, el projecte en execució inclou el soterrament d’un tram de vies existent d’uns 130 metres poc abans d’arribar a l’estació de Sadadell – Estació, mitjançant el canvi de rasant de les vies, perquè discorrin sota la superfície.

Amb l’objectiu de millorar la seguretat i la permeabilitat transversal a banda i banda de les vies, la Generalitat i l’Ajuntament de Sabadell van acordar ampliar aquest tram cobert fins al passeig de Can Feu, amb prop d’uns 400 metres més de vies soterrades.

En aquest sentit, ara GISA adjudica per un import de 513.648 euros la redacció de l’estudi informatiu i el projecte constructiu que definiran aquesta actuació.

L’estudi amb les diferents alternatives s’haurà de redactar en un termini de 4 mesos, i el projecte constructiu, en 7 mesos.

L’actuació preveu que la línia quedi soterrada ja a l’altura d’aquest passeig, en un tram d’uns 530 metres de longitud total, fins a l’actual Sabadell – Estació, que també se soterrarà i es remodelarà, tal i com estava previst.

El cobriment comportarà el canvi de rasant de les vies, per tal que discorrin per sota la superfície. Això servirà per recuperar un nou espai per a la ciutat i millorar la seguretat viària i la mobilitat urbana, tant per als vianants com per als ve hicles.

Prop de 24 MEUR per a cobrir Can Feu
En aquest marc, el passat mes d’abril, el DPTOP i l’Ajuntament de Sabadell van signar un protocol per a concretar l’aportació econòmica de cada una de les parts per a fer front al finançament necessari per a aquesta actuació que amplia el tram cobert de vies existents en prop de 400 metres de longitud fins a arribar al passeig de Can Feu.

Es preveu que aquesta actuació comportarà un cost aproximat de 24 MEUR, que es finançaran al 50% entre el DPTOP i l’Ajuntament de Sabadell.

Avancen les obres a Sabadell
Les obres del perllongament de la línia a Sabadell avancen a diferents punts de la ciutat. Concretament, a Sabadell Estació, s’estan fent treballs previs a l’execució de l’andana provisional al costat de l’estació actual, mentre que a la plaça Major s’està executant la segona part de la llosa de cobertura per poder excavar el recinte de l’estació per sota. A l’Eix Macià, s’excava ja el recinte sota la coberta, i ja s’ha arribat a la cota vestíbul. A la Plaça d’Espanya, també s’excava sota part de la coberta.

Es preveu que la tuneladora comenci a perforar el primer túnel al setembre.
L’actuació servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any.
3 de juliol de 2010