L’AVE Barcelona-Madrid supera els 1,3 milions de viatgers en el primer semestre del 2010

Els mes de maig es va registrar la quota màxima de clients en els seus dos anys en funcionament amb un total de 276.295 viatgers

• Aquesta xifra suposa un increment del 5,9% respecte el mateix període
• El servei AVE segueix una tendència a l’alça des de la seva inauguració al febrer de 2008
• El Corredor Barcelona – Saragossa – Madrid ha registrat un total de 2.880.810 clients en aquest primer semestre d’any
• D’aquests, prop d’un milió de viatgers han gaudit de places promocionals amb descomptes de fins el 60%

Barcelona, 15 de juliol de 2010 (Renfe).
En el primer semestre de 2010, un total de 1.369.132 clients han utilitzat els serveis AVE en el recorregut Barcelona-Madrid, el que suposa un creixement del 5,9% i la incorporació de 75.874 nous clients respecte el mateix període de l’any anterior.

Dintre d’ aquest sis mesos, el mes de maig va registrar un total de 276.295 a la relació  Barcelona – Madrid, el que va significar una xifra rècord des de la seva posada en funcionament en febrer de 2008

Aquestes xifres constaten el continu increment que s’està produint en els serveis AVE Barcelona – Madrid. En aquests mesos els trens AVE han aconseguits una quota de mercat que ha arribat al 48,6% en aquest corredor els mesos de gener i maig.

Aquestes dades confirmen l’evolució progressiva dels serveis AVE que compta amb 28 trens per sentit que connecten Barcelona i Madrid diàriament. Durant aquest primer semestre el servei ha assolit una puntualitat del 97,4% i una ocupació del 79,6%

Més de 2,8 milions de viatgers en tota la línia
Un total de 2.880.810 clients van utilitzar els trens AVE de Renfe que enllacen Catalunya amb Aragó i Madrid durant el primer semestre de 2010, el que suposa un creixement del 4,5%.

A més de la relació Barcelona-Madrid, altres han recorregut amb una important demanda han estat els que enllacen Saragossa amb Madrid amb 693.695 viatgers i un increment del 1,52%, i Saragossa – Barcelona amb 280.750 clients, i un creixement del 15.43%. Pel que fa a Catalunya, el trajecte Tarragona-Madrid ha registrat un total de 156.848 viatgers, pel que augmenta el seus clients en un 4% i la relació Lleida-Madrid es manté amb 138.075 usuaris.

Renfe manté el compromís de puntualitat a la línia Barcelona-Saragossa-Madrid amb compensacions del 50%de l’import del bitllet per retards d’entre 15 i 30 minuts i del 100% per a retards superiors a 30 minuts.

Tarifes amb descompte
Dels 2.880.810 clients registrats a tot el corredor en aquest primer semestre de 2010, un 31,8%, és a dir 916.298 viatgers, han gaudit de tarifes amb descomptes de fins el 60% sobre el preu habitual del bitllet.

La tarifa Web, amb un 60% de descompte, ha estat la més utilitzada, en total, 494.413 viatgers han pogut gaudir d’aquest preu promocional, pel que fa la tarifa Estrella, amb un 40% de descompte, ha estat utilitzada per 421.885  clients.

Valoració del servei
El perfil del client del corredor Madrid-Barcelona és el d’un home (61%) amb una edat mitja de 44 anys, amb estudis universitaris (72%) i que es desplacen per motius de treball (61%). El 40% dels clients es desplacen amb una freqüència alta, és a dir viatgen almenys un cop cada dues setmanes.

La valoració global del servei és de 8,04 sobre 10, els atributs més valorats són la puntualitat, amb 9,27 punts, la neteja del tren, 8,71 punts, la rapidesa, 8,68 punts, el tracte i l’aspecte del personal, 8,44 punts i el servei de premsa 8,39 punts.

El 79% dels clients que utilitzen l’AVE Madrid-Barcelona es troba satisfet o molt satisfet del servei que rep.