Comença la rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Coloma, de la línia 1

Avui han començat les obres de rehabilitació integral de  l’estació de metro de Santa Coloma (L1), que la deixaran com nova en els aspectes funcionals i de confort. Des del novembre s’estan fent treballs semblants a les estacions de Sant Andreu (L1), Hospital Clínic i Sant Pau / Dos de Maig (L5), de manera que ara mateix hi ha quatre actuacions en marxa dins del programa que TMB porta a terme per actualitzar estacions antigues o d’elevada utilització. Pròximament se n’hi afegirà encara una cinquena, la de Glòries (L1).

El projecte de reforma consisteix a reconfigurar el vestíbul per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.


Aspecte actual de la nau d’andanes de Santa Coloma (L1) i simulació del que tindrà un cop reformada

Les tres escales existents a Santa Coloma es renovaran, i se substituirà el paviment i el revestiment de les parets amb una pedra granítica ocre flamejada, per evitar relliscades en dies de pluja. A l’exterior s’eliminen les baranes d’obra i se’n posaran de vidre, del model Barcelona, per aconseguir més transparència i minimitzar l’impacte visual dins el mobiliari urbà.

Pel que fa al disseny interior, s’aplicaran solucions minimalistes. S’ha escollit el color vemell propi de la línia 1 per als sostres dels passadissos i el color blanc a les zones d’espera, mentre que els paviments dels passadissos són de color ocre amb textura rugosa en l’àmbit pròxim al carrer i de color negre brillant a l’interior. La nau d’andanes tindrà el sostre vermell, les andanes i els bancs seran negres i les parets blanques. Al vestíbul el nou paviment serà de terratzo de gra petit de color fosc combinat amb peces de sis pastilles de color gris clar en les línies d’encaminament. El revestiment de les parets serà de plaques d’acer vitrificat.

Recreixement de les andanes
Es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, realitzats recentment pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques, per disminuir el gap o separació vertical i horitzontal entre trens i andanes. L’actuació principal és el recreixement de les andanes en uns 15 centímetres, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens.

Estació sempre oberta, accessos restringits per torn
L’estació, situada al centre de Santa Coloma de Gramenet i inaugurada el 1983, registra una afluència de 33.000 viatgers diaris. El pressupost de l’obra de reforma ascendeix a 1,7 milions d’euros i el termini d’execució és de vuit mesos, durant els quals l’estació es mantindrà oberta, ja que els treballs es faran majoritàriament de nit, encara que hi haurà restriccions parcials de pas, diferents en cada fase. En aquest sentit, a partir del 15 de febrer i durant uns dos mesos estarà tancat l’accés Plaça de la Vila per reformar-lo, i es mantindran oberts els altres dos accessos, Llorenç Serra i Avinguda Santa Coloma.
Barcelona, 8 de febrer de 2010