La tuneladora de l’L9 del Prat arrenca de nou, un cop completades les tasques de manteniment

gencatop013La tuneladora de l’L9 encarregada d’executar el tram urbà del Prat de Llobregat ha tornat a arrencar, un cop s’han completat els treballs de manteniment de la màquina i de condicionament del subsòl a l’estació Verge de Montserrat, per a facilitar el seu pas. Aquesta màquina haurà de perforar 2,5 quilòmetres més, per a completar tot el tram de túnel de 8 quilòmetres de longitud, des de Mas Blau fins al Parc Logístic. D’altra banda, es treballa en la construcció de les 6 estacions d’aquest tram.

La tuneladora encarregada d’excavar el tram de l’L9 des de Mas Blau fins a Parc Logístic s’ha tornat a posar en marxa, un cop finalitzats els treballs de manteniment necessaris per a garantir el seu correcte funcionament.

Així, durant cinc setmanes, la màquina s’ha posat a punt a l’estació de Verge de Montserrat, on ha fet una parada tècnica. També s’ha completat els treballs de condicionament del subsòl de l’estació, reforçant el terreny per a facilitar el pas de la tuneladora per l’estació.

8 quilòmetres de longitud i 6 estacions
Aquesta tuneladora, de 9,40 metres de diàmetre i 100 metres de longitud, ha excavat 5,6 quilòmetres des de Mas Blau i es troba ja a l’estació de Verge de Montserrat. Ara, haurà de continuar perforant fins a completar els 2,5 quilòmetres que resten fins a l’estació de Parc Logístic, on es preveu que arribi abans de l’estiu de 2010.

Aquest tram comprèn 6 estacions, que es troben en diferents fases d’execució. En aquest sentit, a Mercabarna, ja s’ha completat tota l’estructura. A més, es treballa en la contravolta de les estacions de Sant Cosme i Plaça Catalunya, l’estructura de les quals es preveu completar a finals d’any. També, es treballa en la coberta de l’estació Intermodal del Prat, amb la previsió que l’obra civil es finalitzi durant el tercer trimestre del 2010. Pel que fa l’estació de Verge de Montserrat, s’està executant el recinte amb pantalles, així com el tractament del subsòl i part de la coberta, amb la previsió d’acabar l’obra civil a finals del 2010. Finalment, l’estació Eixample Nord funciona com a pou d’explotació de la tuneladora, de manera que els treballs se centraran en l’estació un cop es completi el túnel.

L’L9, una realitat
La línia de metro soterrada més llarga d’Europa està ja a punt d’estrenar-se. Concretament, el tram entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet, a Santa Coloma de Gramenet, que es preveu obrir en les properes setmanes. A més, es treballa per obrir el ramal de Badalona fins a La Sagrera el segon trimestre de 2010.

Paral·lelament, continuen les obres en altres trams. Així, al tram de túnel des de Mas Blau fins a l’aeroport del Prat es treballa en la superestructura de via, un cop completada la perforació del túnel, la passada primavera.

A més, el tram central entre Sagrera Meridiana i Mandri es començarà a perforar a principis d’any. En sentit contrari, una altra tuneladora treballa des de Gornal en direcció a Mandri, i ja ha fet 2,1 quilòmetres de túnel i ja passat per l’estació de Collblanc. Una altra tuneladora es troba a prop de Foc Cisell, fent canvi d’eines de tall. La cinquena màquina va acabar a l’abril el túnel de 4,3 quilòmetres que arriba a l’aeroport de Barcelona, des de Mas Blau.

En total, s’han construït 33,5 dels 50 quilòmetres de longitud d’aquesta línia (inclòs el tram de la L4 que funcionarà inicialment com a L9), mentre que es s’han completat ja 9 estacions i es troben en construcció el 80% del total, que suma 52 estacions).