El Tren dels Llacs assoleix una ocupació mitjana del 93,7% durant la primera temporada en funcionament

fgc2g-Entre el 16 de maig i el 31 d’octubre, un total de 3.529 viatgers han gaudit de la nova activitat que ha complert el servei previst de 18 circulacions.
-La gran demanda existent va obligar a afegir un cotxe addicional als 4 inicialment previstos, ampliant de 168 a 224 el nombre de places per circulació des del passat 13 de juny.
-L’èxit de la iniciativa assegura la continuïtat del projecte. El Tren dels Llacs tornarà a circular a partir de Setmana Santa i ampliarà el calendari de servei.

Lleida, 31 de octubre de 2009
La primera temporada del Tren dels Llacs finalitza avui dissabte, dia 31 d’octubre, amb una ocupació mitjana del 93,7% en les 18 circulacions efectuades. Entre el 16 de maig i el 31 d’octubre, han gaudit de la nova activitat un total de 3.529 viatgers. A més, la gran demanda existent va obligar a ampliar l’oferta de places per tren, de 168 a 224, afegint un cotxe addicional als 4 inicialment previstos des del passat 13 de juny. Tot i això, l’ocupació de les últimes 10 circulacions sempre ha estat del 100% i fins i tot s’ha hagut d’habilitar una llista d’espera per gestionar l’excés de peticions de bitllets.

L’opinió dels usuaris del Tren dels Llacs
En tractar-se d’una activitat nova, era important tenir en compte l’opinió dels viatgers sobre el servei per tal d’introduir millores de cara al futur. Per aquest motiu, aprofitant el trajecte del Tren dels Llacs el personal d’acompanyament ha recollit informació i ha copsat l’opinió dels usuaris.

Els resultats obtinguts indiquen que la majoria dels viatgers del Tren dels Llacs, un 51,20%, provenen de Barcelona. Un 18,20% de Barcelona ciutat i el 33% restant de les seves comarques. El nombre de visitants de les Terres de Lleida ha estat d’un 33,70 %, dels quals un 17,40 % han estat de la ciutat de Lleida i la resta de comarques. En quant a coneixement del producte, el 37% descobreix el producte a través de la premsa i el 33% a través dels amics.

Sobre les activitats que els usuaris realitzen a La Pobla de Segur durant les 4 hores d’interval entre l’arribada del tren al seu destí i la tornada, destaquen amb un 51% el volum de  viatgers que opten per comprar i passejar. En canvi, un significatiu 25% dels clients manifesten haver realitzat, com a mínim, una visita cultural. En aquest sentit, els objectius preferits són el modernista Complex Mauri, el Molí de l’Oli i el Museu dels Raiers. Dels resultats de les opinions recollides, també s’extreu que un 16% dels viatgers optarien per allargar el temps d’estada a La Pobla de Segur.

Sobre el servei, els clients del Tren dels Llacs proposen incorporar un sistema de narració enregistrada de l’itinerari a mode d’àudio- guia. També suggereixen millorar la climatització del tren, fet que no és possible atès que cal preservar la configuració original del material històric.

Resposta positiva del públic i les institucions
Les excel•lents dades d’ocupació i la valoració positiva que fa el públic del servei són els principals arguments que permeten assegurar que la primera temporada del Tren dels Llacs ha estat tot un èxit.

També cal destacar la implicació de la Diputació de Lleida i d’FGC com a principals impulsors d’aquest projecte, amb la col•laboració del departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, l’ajuntament de La Pobla de Segur i la resta dels ajuntaments de les localitats per les quals passa la línia.

Segona temporada del Tren dels Llacs
La gran demanda existent ha sobrepassat totes les expectatives, posant de manifest que el Tren dels Llacs és un servei atractiu amb molt recorregut per endavant. Per aquest motiu, la Diputació de Lleida i FGC ja s’han posat d’acord per donar llum verda a una segona temporada de l’activitat a partir de Setmana Santa del 2010.

Amb el calendari encara per concretar, el Tren dels Llacs ampliarà el nombre de circulacions. La pròxima temporada hi ha unes 25 sortides previstes, que suposaran un notable increment de l’oferta de places amb l’objectiu final que tothom pugui gaudir de l’activitat i consolidar el producte al mercat.