La targeta T-12 inicia la seva posada en marxa

atm-barcelona· A partir del 14 de setembre els nens de 4 a 12 anys podran utilitzar el nou títol de transport

· A partir del 15 de juliol es podrà tramitar l’emissió de la targeta T-12, títol de transport personal que ha d’anar acompanyat del carnet d’identitat

· En la seva primera emissió la targeta tindrà un període de validesa de 16 mesos

Què és la targeta T-12?

El Consell d’Administració de l’ATM de l’1 de desembre de 2008 va aprovar la creació de la targeta T-12, que permet fer de forma gratuïta un nombre il·limitat de desplaçaments en els mitjans de transport integrats (Metro, FGC, Renfe Rodalies, Tramvia i Autobusos urbans i interurbans) durant el seu període de validesa.És un títol de transport personalitzat amb el nom i el DNI/passaport/NIE del nen. Poden ser titulars d’aquest nou títol els 440.000 nens i nenes de l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat (253 municipis) que tinguin entre 4 i 12 anys (fins el 31 de desembre de l’any que els compleixin).

Es tracta d’un títol de transport d’1 zona, la zona tarifària del municipi on resideix el beneficiari, amb la qual cosa la nova targeta permetrà cobrir els seus desplaçaments quotidians.

En la seva primera emissió, la nova targeta tindrà un període de validesa de 16 mesos.
atm-t12-1c2aa-corona

La targeta T-12 facilita la mobilitat

L’objectiu essencial de la nova targeta T-12 és afavorir la mobilitat dels nens i nenes a través de un títol de transport gratuït, generant uns hàbits d’utilització quotidiana del transport públic tant dels nens i nenes com dels pares  o adults que els acompanyin i, d’aquesta manera, aconseguir una mobilitat més sostenible.

El sistema de gestió implantat a l’àrea de Barcelona per l’ATM i les diferents empreses de transport públic permet tenir un coneixement detallat dels usos de les targetes T-12 que permetrà establir polítiques de fidelització d’aquests nous usuaris.

Com s’ha de tramitar la sol·licitud?

atm-t12-provisionalPer tal d’obtenir aquest nou títol de transport, el pare, mare o tutor del beneficiari podrà adreçar-se als diferents punts de tramitació de les sol·licituds o fins i tot, depenent del seu municipi de residència, la rebrà a casa.

Un cop fet el tràmit i pagament corresponent, es lliurarà un títol T-12 provisional vàlid del 14 de setembre fins el 31 de desembre de 2009.

El títol definitiu, personalitzat, es lliurarà mitjançant correu certificat al domicili del sol·licitant abans del 31 de desembre.

El cost d’emissió i gestió de la targeta T-12 és de 35 € (inclou IVA).

Per tal de facilitar aquestes gestions els diferents ajuntaments de l’àmbit informaran al seu ciutadà de l’establiment d’aquest nou títol de transport i quines actuacions s’han de realitzar per a la seva obtenció.

En l’àmbit de la primera corona del Sistema Tarifari Integrat (18 municipis) l’ens que realitzarà totes les tasques de gestió i emissió de la nova targeta és l’EMT (Entitat Metropolitana del Transport), mentre que en la resta del Sistema Tarifari Integrat (235 municipis) l’entitat gestora serà l’AMTU (Agrupació de Municipis amb Transport Urbà). Cadascuna d’aquestes entitats comptarà amb un sistema específic per gestionar la sol·licitud i l’emissió d’aquest nou títol.

Sistema d’emissió de la targeta T-12 en l’àmbit de la primera corona del Sistema Tarifari Integrat

Tots els nens i nenes d’aquests 18 municipis rebran a casa seva el fulletó explicatiu de la targeta i els fulls de sol·licitud de la mateixa. Un cop emplenats gestionaran el seu pagament a través de les oficines de Caixa Catalunya i en un sobre de resposta prefranquejat s’enviarà la sol·licitud emplenada i segellada per l’entitat col·laboradora juntament amb la fotocòpia del carnet d’identitat a l’apartat de correus establert.

Aquesta tramitació i pagament de sol·licitud també es pot realitzar a través de la web www.emt.cat/t-12.

Un cop rebuda la sol·licitud s’enviarà al domicili del nen la targeta T-12 provisional.

Sistema d’emissió de la targeta T-12 en la resta de l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat (235 municipis)

Els nens i nenes dels principals municipis de la segona corona metropolitana amb transport urbà, rebran a casa seva el fulletó explicatiu i la sol·licitud de la mateixa.

Un cop emplenats els fulls podrà realitzar el pagament a través del Servicaixa i enviar a l’apartat de correus la sol·licitud, la fotocòpia del carnet d’identitat del nen i el comprovant de pagament de la T-12. Un cop rebuda la sol·licitud s’enviarà al domicili del nen  la targeta T-12 provisional.

També es podrà realitzar tota la tramitació i pagament de la sol·licitud en les oficines d’atenció a l’usuari de les empreses de transport públic, les estacions d’autobusos i en els establiments de la xarxa comercial de Logista (estancs), que recolliran la documentació (sol·licitud amb registre de pagament i fotocòpia DNI del nen) i lliuraran la targeta T-12 provisional.

Aquesta tramitació i pagament de sol·licitud també es pot realitzar a través de la web www.t-12.cat. Un cop rebuda la sol·licitud s’enviarà al domicili del nen/a la targeta T-12 provisional.

La T-12 apunt

Per tal que les famílies puguin tenir apunt la T-12 coincidint amb l’inici del curs escolar 2009/2010, ja a partir del proper 15 de juliol es podrà tramitar l’obtenció de la targeta T-12. El títol de transport entrarà en funcionament el dia 14 de setembre de 2009,

De forma prèvia a la posada en marxa d’aquesta nova targeta, la totalitat d’operadors de transport públic integrats (70 empreses) modificaran els sistemes de validació per acceptar aquest nou títol de transport. Aquest, estarà activat amb un bit de seguiment que permetrà conèixer el nombre de viatges realitzats, la freqüència d’ús i els diferents modes de transport utilitzats.

Barcelona, 10 de juliol de 2009