Afectacions al trànsit a la Via Augusta per les obres de connexió de les estacions d’FGC de Pl. Molina i Sant Gervasi

gencatobrespubliques4Les obres d’interconnexió i remodelació de les estacions d’FGC de Pl. Molina i Sant Gervasi que el DPTOP està duent a terme obligaran a tallar un dels tres carrils en sentit Llobregat de la Via Augusta a l’altura de la plaça Molina, a partir de dissabte 21 de març i durant aproximadament 6 mesos. Durant aquest temps, els vehicles disposaran de 4 carrils per circular, 2 per sentit, en comptes dels 5 actuals. Això permetrà ocupar l’espai necessari en superfície per al perllongament previst de les andanes de l’estació de Sant Gervasi.

A conseqüència de les obres de millora de la connexió entre les estacions d’FGC de Pl. Molina i Sant Gervasi, a partir de dissabte 21 de març, i durant 6 mesos aproximadament, es tancarà un carril de circulació en sentit Llobregat a la Via Augusta, a l’altura de la plaça Molina, passant dels 5 actuals als 4 carrils. Així, durant aquest temps, els vehicles disposaran en tot moment de 2 carrils per sentit per moure’s per la zona.fgc-placa-molinaA més, el pas de vianants per creuar la Via Augusta situat a l’altura del carrer d’Alfons XII quedarà anul·lat per necessitats de les obres, i els vianants podran creuar amb seguretat pel pas del carrer de Balmes i el carrer de Brusi.

Finalment, s’eliminarà el gir a esquerra des del carrer d’Alfons XII per enllaçar amb la Via Augusta.

Prolongació d’andanes a Sant Gervasi

L’ocupació de la part central d’aquest tram de la Via Augusta servirà per a executar els treballs necessaris per al perllongament de les andanes de l’estació d’FGC de Sant Gervasi, dins del projecte de connexió i millora de les dues estacions d’FGC situades a la plaça Molina.

En aquest sentit, les andanes es prolongaran fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà donar cabuda a trens amb més capacitat, per donar una resposta adequada a l’increment de demanda d’usuaris registrat darrerament en aquesta línia.

El projecte inclou, a més, la millora de l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda i la comunicació entre aquestes estacions contigües, que fins ara no tenien cap mena de connexió entre elles, tot i la seva proximitat. Així, mentre que l’estació de Pl. Molina dóna servei a l’L7 (a la línia del Tibidabo), la de Sant Gervasi pertany a l’L6 (Reina Elisenda), l’S5 (Sant Cugat-Rubí) i l’S55 (Universitat Autònoma).

Per a solucionar-ho, es construeix un nou vestíbul comú adaptat, a partir de l’edicle d’accés a l’estació de Sant Gervasi. De moment, s’han construït els murs del nou recinte, i s’ha excavat i executat pràcticament la totalitat de la llosa de coberta. També s’ha renovat i ampliat el vestíbul existent de l’estació de Pl. Molina situat a la banda est del carrer de Balmes i s’hi ha instal·lat un ascensor que connecta amb l’exterior. A l’edicle, s’estan duent a terme treballs corresponents a les obres d’arquitectura interior i condicionament de les instal·lacions.

Es preveu posar en servei el nou vestíbul comú durant el segon trimestre de l’any. El projecte compta amb una inversió de 10 MEUR.

20 de març de 2009