Desdoblament de línies d’FGC

gencatobrespubliques11L’actuació a la línia entre Martorell i Olesa, enllestida a la tardor, ha suposat una inversió global de prop de 50 milions d’euros

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha presentat el nou tram desdoblat de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre Martorell-Enllaç i Olesa de Montserrat. El projecte, que es va enllestir completament a la tardor, ha suposat una inversió global de prop de 50 milions d’euros.L’actuació ha permès duplicar un tram més d’aquesta línia, fins ara de via única, amb l’objectiu de disposar de l’espai necessari per facilitar el creuament dels trens i augmentar, així, la freqüència de pas dels trens en circulació pel ramal de Manresa i reduir temps. Per exemple, al ramal de Manresa-Barcelona s’ha passat de 30 a 20 minuts.

Principals tasques realitzades:

Més regularitat i trens adaptats: Es disposa d’un espai que funciona d’apartador en cas d’afectacions i hi ha 9 trens nous adaptats a persones amb mobilitat reduïda.

desdoblament-olesa

Doble via i més seguretat: El desdoblament ha inclòs la construcció d’un nou tram de via de prop de 8 quilòmetres de longitud en paral·lel a la via única existent. A banda de la renovació del material de via, el balast, les travesses i la catenària, aquesta actuació ha permès millorar els serveis de seguretat i gestió de la circulació.

Remodelació d’estacions: El projecte també ha inclòs la remodelació integral de l’estació d’Abrera i la millora de la d’Olesa de Montserrat.

Barreres acústiques antisoroll: S’han instal·lat barreres per tal d’atenuar el soroll produït pel pas dels trens al barri de Sant Hilari d’Abrera i al nucli d’Olesa de Montserrat.

Passos de vianants i vehicles: S’han construït 2 passos superiors, un al barri de Sant Hilari d’Abrera i un altre pas superior al camí de Can Bros.

Noves sotscentrals: Per garantir el subministrament elèctric.

Dimecres, 28 de gener de 2009