Restriccions del servei a l’estació de Collblanc de la L5 de Metro per les obres del nou intercanviador

A partir del 10 d’abril l’andana direcció Cornellà Centre romandrà tancada i només resta-rà operativa l’andana direcció Horta.

Amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador amb la L9 a la zona de l’estació de Collblanc de la L5 de Metro, a partir del dijous, dia 10 d’abril, l’andana direcció Cornellà Centre d’aquesta estació romandrà sense servei i tancada durant aproximada-ment 10 dies i, per tant, només restarà operativa l’andana direcció Horta.

A causa d’aquest tancament els usuaris que vulguin anar en direcció Cornellà Centre des de Collblanc hauran d’agafar el metro a l’andana direcció Horta i anar fins a l’estació de Badal per canviar de sentit i tornar en el tren que vagi en direcció Cornellà Centre.

El tancament no afectarà els usuaris que vulguin anar direcció Horta.
El suport de la campanya informativa

A banda de la senyalització dels itineraris alternatius, TMB farà una campanya informativa per donar a conèixer aquesta actuació a tots els usuaris del metro i, específicament, als viatgers de la L5 i usuaris de l’estació de Collblanc. Concretament, aquestes modificacions es donaran a conèixer a través de la informació que ofereixen els cartells a l’interior de Metro, de l’estació i els missatges de Canal Metro i Ràdio Metro, així com la pàgina web de TMB (www.tmb.net).

El nou intercanviador

Des del passat mes de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treballa en la construcció dels murs pantalla de la futura estació de la L9 de Metro de Collblanc, ubicada en aquest tram de la Travessera de les Corts.

Ara, continuant amb la planificació prevista de l’obra, caldrà executar els murs pantalla més propers a l’estació de la L5 de Collblanc, de manera que es tallarà l’andana en direcció Cornellà Centre durant prop de 10 dies.

La nova estació de Collblanc en construcció constituirà un punt d’intercanvi entre la L5 i la futura L9 de Metro, amb un nou vestíbul comú molt més ampli, de prop de 800 m2 de superfície.

Pel que fa als accessos, s’instal·laran dues escales mecàniques i una fixa a l’altura de la futura plaça projectada entre la Travessera de les Corts i la carretera de Collblanc, així com un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.

Es preveu que en el futur l’intercanviador de Collblanc donarà servei a prop de 22.000 persones cada dia.

Barcelona, 8 d’abril de 2008