El tramvia arriba a Badalona

El nou tram amplia la línia T5 en 2 km i 3 noves parades i ha comportat la reurbanització dels carrers al llarg del seu traçat”

8 de setembre de 2007

El tramvia Sant Martí – Besòs compta des d’avui amb tres noves parades després de la posada en marxa del perllongament del tram de la línia T5 des de Sant Adrià de Besòs fins a Badalona.

Amb aquest perllongament, entra en servei la tercera fase d’aquesta línia que amplia el seu recorregut en 2 km des de l’actual parada de Sant Joan Baptista al municipi de Sant Adrià de Besòs fins a la parada de Gorg, situada al terme municipal de Badalona.

La inversió total efectuada al nou tram, Sant Joan Baptista – Gorg, és d’aproximadament de 33 milions d’euros en obra civil i 7 milions d’euros en sistemes, els quals han estat aportats pel Govern de la Generalitat de Catalunya a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, ens titular del servei tramviari.

Amb aquesta actuació i des de l’abril de 2004 fins ara, és a dir en poc més de tres anys, s’ha posat en servei 30 kilòmetres de xarxa tramviària que dóna servei a 9 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona: Barcelona, l’Hospitalet, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat pel que fa al Trambaix; i Sant Adrià, i ara Badalona, a més de Barcelona, per la banda del Trambesòs.
Tres noves parades a la línia T5

Les tres noves parades de la T5 – Encants de Sant Adrià, Sant Roc i Gorg – entren en servei un cop enllestides les comprovacions de tots els sistemes de semaforització, comunicacions, control de circulació dels combois, estacionament en les noves parades, senyalització, electricitat i els elements que garanteixen la correcta integració del sistema tramviari en la circulació urbana. Igualment s’ha superat el període de proves de marxa en buit iniciat l’1 de setembre.

Des de la parada de Sant Joan Baptista de la T5, el tramvia continua per l’avinguda de la Platja fins arribar a la Gran Via de les Corts Catalanes de Sant Adrià de Besòs, on gira situant-se sota el viaducte de la C-31. Sota aquest viaducte es troba la primera de les tres noves parades – Encants de Sant Adrià -. Continuant per aquesta avinguda i ja fora de l’àmbit del viaducte s’arriba a l’avinguda de Marqués de Montroig, en el terme municipal de Badalona. En aquesta avinguda s’ubiquen les dues últimes parades de la línia T5: Sant Roc i Gorg. Totes dues tenen correspondència amb la L2 de Metro, i a la parada de Gorg, a més a més, el tramvia enllaçarà amb la futura L9.

Amb el nou tram que es posa en operació, la T5 arriba als 7 km de longitud i 13 parades, amb una freqüència de pas de 8 minuts en hora punta.

Urbanització

Les obres per la implantació del tramvia han comportat també una millora urbanística en tot el seu recorregut, i en aquest traçat cal destacar que s’han reurbanitzat tant l’avinguda de la platja de Sant Adrià de Besòs com l’avinguda de Marqués de Montroig de Badalona. A aquesta darrera via, l’actuació urbanística ha estat total, de façana a façana.
Trambesòs

Amb l’entrada en servei d’aquestes noves parades, el Trambesòs arriba a una longitud total de 13,5 quilòmetres i 26 parades. D’aquestes, 8 són d’intercanvi amb el Metro (dues amb L1, quatre amb L4 i dues amb la L2) i una amb Renfe Rodalies.

El Trambesòs és una de les dues xarxes de tramvia existents a la Regió Metropolitana de Barcelona i compta amb dues línies, la T4 i la T5. La T4 té 14 parades i 6,5 quilòmetres, mentre que la T5, a partir d’avui compta amb 13 parades (una d’elles, comuna amb la T4) i 7 quilòmetres.

Com el Trambaix, el Trambesòs forma part de la primera corona del Sistema Tarifari Integrat.