La botiga en línia de TMB ja permet la compra telemàtica de títols socials

4 de març del 2020
Els abonaments bonificats per a famílies nombroses i monoparentals i per a aturats es podran aconseguir amb una sola gestió presencial

El web corporatiu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’aplicació TMB App ja permeten la compra en línia dels títols integrats de transport amb descomptes per a famílies nombroses i monoparentals i per a aturats. Des d’aquesta setmana aquests abonaments bonificats s’han afegit al catàleg de bitllets i targetes de transport d’ús general, com la T-usual o la T-casual, que estan disponibles a la botiga electrònica de TMB per als membres registrats de JoTMBé.

La compra dels abonaments socials, tant de manera presencial com a distància, està reservada a les persones que acrediten la condició exigida per la normativa (pertànyer a una família monoparental o nombrosa, o estar en situació d’atur), per a la qual cosa han d’aportar la documentació presencialment en un punt d’atenció. Des d’avui, en la mateixa gestió, aquestes persones poden obtenir un perfil diferenciat a JoTMBé que d’ara endavant els permetrà fer les compres de títols telemàticament amb targeta de crèdit o dèbit, obtenir un codi i bescanviar-lo per la targeta física en qualsevol distribuïdora automàtica de la xarxa de metro.

A partir de la gestió inicial, el perfil de compra en línia de títols socials es manté habilitat durant el període de vigència de la situació familiar o laboral que hi dona dret, segons la normativa.

Els abonaments socials que es poden gestionar de manera telemàtica a través dels canals de venda de TMB són la T-usual FM/FN, la T-jove FM/FN i la T-FM/FN 70/90 per a famílies monoparentals i nombroses (generals i especials), i la T-usual bonificada per a aturats en cerca activa de feina.

Increment de la demanda
Amb aquesta prestació, se simplifica l’accés a una gamma de títols socials integrats que ha experimentat un increment de demanda notable des de primers d’any, arran de l’entrada en vigor del nou esquema tarifari en l’àmbit de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona, que rebaixa els preus dels abonaments per a usuaris habituals, com la T-usual i la T-jove.

Per a tots els usuaris en general, la compra de bitllets de transport en línia aporta beneficis d’agilitat, organització familiar i control de despeses. Per exemple, és possible comprar la targeta des de casa i reenviar el codi de recollida a una altra persona, que no necessitarà portar diners a sobre. Permet consultar l’historial de compres, repetir l’operació o cancel·lar-la en cas d’error. També se simplifica la generació i descàrrega de factures dels bitllets comprats. Els membres de JoTMBé obtenen punts per cada operació, que serveixen per accedir a recompenses.

TMB continua afegint així avantatges al programa JoTMBé, que actualment té més de 900.000 membres i està integrat a l’aplicació mòbil i al web corporatius. Un dels punts forts de JoTMBé és la personalització de la informació sobre l’estat del servei de metro i bus, que l’usuari configura i visualitza segons les seves necessitats; a més també sorteja entrades i fa descomptes directes d’experiències culturals i d’oci.