FGC realitza obres de millora a la línia L7, entre les estacions de Gràcia i Pl. Molina

· Els treballs, que es duran a terme entre el 14 i el 16 de febrer, consisteixen en la instal·lació de catenària rígida a la via 1 per dotar el sistema de més fiabilitat i robustesa i reduir el consum energètic
· Durant l’actuació, es mantindrà el 100% de l’oferta habitual però es modificaran els horaris

07/02/2020. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) realitzarà obres de millora a la línia L7 Av. Tibidabo el cap de setmana del 15 i 16 de febrer. L’actuació consistirà en la substitució de la catenària flexible per una de rígida a la via 1, entre les estacions de Gràcia i Pl. Molina. Amb motiu d’aquests treballs, el servei quedarà afectat des de les 22 hores del divendres dia 14 de febrer i fins a la finalització del servei del diumenge 16 de febrer. Es mantindrà el 100% de l’oferta habitual però es modificaran els horaris.

Aquests treballs s’emmarquen dins del conjunt d’actuacions que du a terme FGC per millorar la fiabilitat de la xarxa ferroviària i garantir el servei de qualitat que ofereix als usuaris, contribuint així a fomentar l’ús del transport públic i a la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.

Per dur a terme les obres, la via 3 de l’estació de Gràcia quedarà fora de servei durant els dies previstos i totes les circulacions es realitzaran per la via 4. Igualment, a l’estació de Pl. Molina, la via 1 també quedarà fora de servei i totes les circulacions es realitzaran per la via 2. L’oferta de servei de tren de la línia L7 entre Barcelona-Pl. Catalunya i Av. Tibidabo es mantindrà però els horaris seran diferents als habituals. El servei a la resta de la línia Barcelona-Vallès es realitzarà amb normalitat i mantenint els horaris habituals. Per a més informació, es pot consultar el web www.fgc.cat o trucar al telèfon d’informació 012.

Els horaris entre el 14 de febrer a les 22 hores i el diumenge 16 de febrer seran:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El 84% dels trams de túnel a la línia Barcelona-Vallès ja té catenària rígida
La catenària rígida, a diferència de la flexible, aporta més fiabilitat al servei perquè no està sotmesa a les tensions mecàniques dels conductors. La secció elèctrica és més ampla de manera que es redueixen les possibles incidències provocades per les caigudes de tensió. Això implica una reducció del consum elèctric i, per tant, es millora de l’eficiència energètica.

Actualment, el 84% dels trams en túnel de la línia Barcelona-Vallès ja disposa catenària rígida. Està instal·lada a tot el tram dels ramals Terrassa (Terrassa Rambla – Nacions Unides), i ramal Sabadell (Can Feu | Gràcia – Sabadell Parc del Nord), així com de Pl. Catalunya fins a Sarrià i el ramal Reina Elisenda. Està previst que al ramal de l’Av. Tibidabo es vagi substituint de manera progressiva entre el 2020 i el 2021.