Renfe col·labora amb la Fundació Tomando Conciencia

En el seu compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient
· La campanya de sensibilització i educació durarà tot l’any
· La finalitat és incentivar i reforçar els hàbits de vida saludable i sostenible als usuaris

Barcelona, 16 de gener 2020 (Renfe).
Renfe i la Fundació Tomando Conciencia signen un acord comercial amb l’objectiu d’incentivar i reforçar als clients de Rodalies de Catalunya en hàbits de vida saludables i sostenibles.

La campanya de sensibilització i educació consisteix en difondre les càpsules en les màquines auto venda, als monitors dels trenes de Rodalies de Catalunya i al web de rodaliesdecatalunya.cat.

Els temes que es tractaran són: “Cuida la teva higiene”; “Limita les hores de la pantalla”; “Recicla, redueix i reutilitza” entre d’altres.

La fundació té com a objectiu conscienciar a la societat i motivar un canvi actitudinal per sumar entre tots un món millor. Crea projectes socials amb ànima, credibilitat i recorregut en el temps. Genera converses per donar-los a conèixer; busquen recursos econòmics i donar-los a projectes socials; i generen i analitzen quins són els millors altaveus de comunicació per així crear un pla estratègic i generar una nova font d’ingrés.

Els trens de Renfe són el mitjà més còmode, sostenible, fiable i econòmic en els desplaçaments que es poden fer a Catalunya.

En matèria de sostenibilitat, el nombre de viatgers de Renfe equival a:
· 91 milions de circulacions de cotxes
· 2 milions d’autobusos
· Estalvi d’1,45 milions de tones CO?
· Estalvi de 515 milions d’euros en costos externs, dels que prop de 219 milions corresponen al canvi climàtic i 120 a la contaminació atmosfèrica local.

Política Ambiental de Renfe
L’objectiu de Renfe en l’àmbit del medi ambient és reduir i fins i tot eliminar els efectes ambientals lligats als seus serveis.

Per a això, Renfe compleix una política ambiental, que es basa en tres eixos fonamentals:
– L’adequació ambiental dels serveis de Renfe mitjançant el compliment de la legislació ambiental i dels compromisos ambientals adquirits de manera voluntària.
– La difusió i posada en valor dels avantatges ambientals del ferrocarril com a manera de transport.
– La gestió dels aspectes ambientals existents en la relació entre infraestructura i operació.