Les xarxes de transport de TMB baten rècords històrics de passatge el 2019

22 de gener del 2020
El metro va fregar els 412 milions de validacions, un 1,1% més, mentre que el passatge dels autobusos es va incrementar un 4%, fins als 211,1 milions

El metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van tancar el 2019 amb un creixement acumulat de la demanda del 2,1%, l’equivalent a 12,6 milions més de validacions que l’any anterior. La suma de passatgers de totes dues xarxes (sense comptar els transports d’oci) suposa un nou màxim històric, 623 milions. Amb els transports d’oci, la xifra s’eleva a 627,3 milions, segons les dades provisionals.

L’any passat va ser molt favorable per a la utilització del transport públic a l’àrea de Barcelona. La xarxa de metro va millorar el rècord de validacions establert el 2018, amb un repunt de l’1,1%, fins als 411,9 milions, amb un guany de 4,4 milions. El creixement hauria estat superior sense les 12 jornades en què es van convocar aturades parcials o totals, d’àmbit general o d’empresa. A més, durant el 2019 es van superar també el rècord absolut de viatgers en un dia laborable, el 14 d’octubre, en què es van fregar els 1,5 milions, i el rècord setmanal, del 21 al 27 d’octubre, en què es van registrar 8,8 milions de viatges.

També els autobusos de TMB van establir un nou màxim de passatge des que es comptabilitzen les validacions, és a dir, en les dues últimes dècades. El primer any complet després de la finalització del projecte de reestructuració i jerarquització de la xarxa, l’octubre del 2018, es va saldar amb un increment de la demanda del 4%, fins als 211,1 milions. Això suposa 8,2 milions més de validacions en el que ja és el setè any consecutiu de pujada de del nombre de viatgers des del mínim marcat el 2012, en plena crisi econòmica.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha valorat com una molt bona notícia que “cada vegada més ciutadans utilitzin el transport públic”, en correspondència amb l’esforç que fan els operadors i les administracions públiques per augmentar i millorar la qualitat de l’oferta. En aquest sentit, ha recordat les millores de freqüència aplicades al metro en hores punta, la creació i extensió de la línia 10 Sud, l’augment d’autobusos en circulació i la renovació de flota amb l’entrada de vehicles articulats en les principals línies. “Aquest 2020 hem de continuar per aquest camí, de donar més capacitat i més qualitat, perquè necessitem que més persones optin pel metro i l’autobús, que són els transports més segurs, eficients i sostenibles, i la millor manera de respondre a l’emergència climàtica”, ha subratllat.