FGC i Correos instal·len la primera màquina de recollida de paquets CityPaq a l’estació de Balaguer

13/06/2017. Aquesta màquina és la primera que entra en servei a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per l’usuari
La instal·lació d’aquests terminals certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària, posada al servei de l’usuari

Citypaq Balaguer
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Correos han instal·lat a l’estació de Balaguer un nou terminal d’entrega automàtica de paquets (CityPaq). Així doncs, Balaguer se suma a les estacions de Pl. Espanya, Pl. Catalunya, Provença, Sarrià i Sant Cugat que ja compten amb aquest servei des del 2015. Aquesta màquina és la primera que s’instal·la a la línia Lleida-La Pobla i suposa un valor afegit per als usuaris que utilitzen habitualment FGC en els seus desplaçaments, més enllà de la pròpia mobilitat.

Mitjançant aquest servei, els usuaris podran recollir els seus paquets a través d’un codi de recollida durant les hores d’obertura de les estacions, els set dies de la setmana. Les màquines d’entrega disposen de múltiples compartiments de diferents mides adaptables al volum dels paquets, i a més, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptades per a l’ús de persones amb mobilitat reduïda.

Alguns dels grans avantatges d’aquest servei són oferir als usuaris una major franja horària per recollir els seus enviaments, més privacitat, un accés més fàcil i un funcionament senzill. Els clients de Correos que escullin les estacions d’FGC com a punt de lliurament en el moment de realitzar la seva compra mitjançant alguna de les botigues online rebran un missatge amb un codi de recollida i indicant que tenen a la seva disposició el paquet. A partir d’aquest moment, el client tindrà un termini de tres dies per recollir el paquet utilitzant el codi que haurà rebut prèviament.

Ferrocarrils i Correos s’han unit en aquest projecte per facilitar així la vida als seus usuaris augmentant la seva proposta de valor en una aposta clara per la innovació i l’impuls del comerç electrònic a l’Estat. FGC busca constantment noves ofertes comercials que aportin valor afegit als usuaris del tren, com ara serveis de restauració, botigues de regals o productes ecològics, serveis de missatgeria, etc. Aquest valor afegit potencia i millora l’atractiu de la xarxa de Ferrocarrils, amb un previsible creixement del nombre d’usuaris.

Un pas més per la consolidació del concepte “smart train”
Per a FGC, la instal·lació d’aquests terminals de lliurament és una mostra més de l’aplicació del concepte “smart” en la gestió d’FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització.

Entre d’altres accions, hem estat pioners en la implantació d’un model de gestió d’estacions automatitzat i treballem per desplegar un sistema de control automàtic del frau a través de la intel·ligència artificial.