Renfe celebra el vuitè aniversari amb més de 25 milions de viatgers en la relació AVE Barcelona-Madrid

RenfeAVES’ha registrat un increment 8% respecte l’últim any
· En el total del corredor, s’han desplaçat 47 milions de viatgers en aquests 8 anys.
· Al darrer any, els trens AVE han obtingut una quota de mercat superior al 62% a la relació Barcelona-Madrid.

Barcelona, 19 de febrer de 2015 (Renfe).
En els seus vuit anys en funcionament, Renfe ha transportat 25,6 milions de viatgers en la relació punt a punt Barcelona-Madrid. D’aquests, un total de 3.717.900 clients han viatjat en aquesta relació durant el darrer any, una dada que suposa un increment del 8% respecte l’any anterior.

En tot el corredor Barcelona-Saragossa-Madrid en el període 2008-2015, Renfe han transportat a 47 milions de clients. Durant l’any passat, 7,04 milions de viatgers han utilitzat els serveis AVE a aquest corredor. Aquesta xifra suposa un increment del 6,1% respecte l’anterior exercici.

Balanç viatgers de les principals relacions:

Relació 2015 2014 creixement
Total corredor 7.043.200 6.636.500 +6,1%
Madrid – Barcelona 3.717.900 3.442.600 +8,0%
Madrid – Zaragoza 1.176.300 1.145.300 +2,7%
Madrid – Camp de Tarragona 320.900 304.300 +5,4%
Madrid -Lleida 267.800 246.000 +8,9%

Respecte 2008, any d’entrada en servei, aquest recorregut ha registrat un creixement del 81,3%. En aquest últim any l’AVE ha assolit una quota de mercat del 62,3% en aquesta relació. A l’últim mes, el 63,2% dels viatgers entre les dues ciutats van escollir el tren.

Valoració del servei i perfil del client
El perfil de client del corredor Madrid – Barcelona és d’una persona d’entre 25 i 44 anys (61,4%) que es desplaça per motius laborals (62,4%) o per motius d’oci i/o familiars (33,5%) i que viatgen amb una freqüència mitjana de 24 viatges l’any. El 74% dels clients realitzen al menys un trajecte mensual en tren.

Finalment, la valoració global del servei en una escala de 0 a 10 és de 8,23 punts i 8 de cada 10 clients recomanarien viatjar en AVE a aquest corredor. Els elements més valorats són la puntualitat, que rep una valoració del 9,35 i la rapidesa en arribar a destinació.