Renfe ampliarà la capacitat de 10 dels seus trens AVE de la sèrie 100 per a connectar Espanya i França per alta velocitat

El projecte s’ha adjudicat via concurs al fabricant Alstom per 29,7 milions d’euros
• Emmarcada en el Pla d’Austeritat de l’empresa, aquesta decisió ha suposat un estalvi de més de 240 milions d’euros sobre el pla inicial de comprar 10 trens nous de gran capacitat
• Els tallers d’Integria, la divisió industrial de Renfe, participaran en el procés de transformació dels trens

Barcelona, 3 de febrer de 2011 (Renfe).
Renfe adaptarà 10 trens AVE de la sèrie 100 per a la seva futura explotació a la línia d’alta velocitat que connecta amb França. El Consell d’Administració de la companyia ha resolt adjudicar a Alstom la transformació d’aquests trens per augmentar el seu número de places fins les 347 i pera a que puguin circular en trams de tensió de 1.5Kv. Està previst que els primers trens AVE adaptats estiguin enllestits per a la seva explotació a la tardor de 2012.

Aquesta adjudicació, el import del qual ascendeix a 29,7 milions d’euros, es conseqüència del Pla d’Austeritat de Renfe per a la reducció de la despesa, d’acord amb les línies marcades per l’Administració General de l’Estat per al sector públic. En aquest sentit, s’ha de recordar que Renfe va decidir canviar la compra de 10 nous trens d’alta velocitat per  la transformació d’altres 10 vehicles, el que ha suposat un estalvi de més de 240 milions d’euros.  

Addicionalment a aquesta adjudicació, Renfe ha convingut també la implantació del sistema ERTMS i la unificació de classes que Renfe ha establert pels seus serveis AVE –Turista i Business- a la resta de vehicles de la sèrie 100, és a dir, en uns altres 14 vehicles, per un import de 5,7 milions d’euros.

El paper d’integria, la divisió industrial de Renfe
Renfe, a través de la seva divisió industrial Integria, participarà en aquest procés de transformació dels trens AVE S-100, d’acord amb l’estratègia que la companyia ha vingut desenvolupant en els seus grans tallers. Els seus equips rebran la formació necessària pel posterior manteniment d’uns trens que incorporen novetats per a circular en trams de tensió de 1.5Kv i nous equips de senyalització per a circular per la xarxa francesa.