El DPTOP inicia la construcció de l’estació provisional de Sabadell-Estació
L’inici del gruix de les obres de construcció de l’estació provisional de Sabadell-Estació, i del pou de sortida de la tuneladora del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a la ciutat, comportarà l’ocupació de l’aparcament de vehicles contigu a Sabadell-Estació, des de dilluns 18 d’octubre. L’ocupació d’aquest park & ride permetrà disposar de l’espai necessari per executar els murs perimetrals que delimitaran el recinte de l’estació provisional que s’utilitzarà quan l’actual quedi fora de servei per construir-ne una de nova soterrada.
Les obres de construcció del perllongament de la línia d’FGC del Vallès a l’entorn de Sabadell- Estació comportaran l’ocupació de l’aparcament de vehicles contigu a l’estació, a partir de dilluns 18 d’octubre.
D’aquesta manera, es podrà disposar de l’espai necessari per iniciar el gruix dels treballs de construcció de l’estació provisional de Sabadell – Estació i del pou de sortida de la tuneladora que avança des del Parc del Nord.
Les obres que es duran a terme a l’àrea de l’aparcament afectada consistiran en la construcció dels murs pantalla perimetrals que delimitaran el recinte del pou d’extracció de la tuneladora i el nou edifici de l’estació provisional.
L’estació provisional es configurarà a partir d’un edifici d’una planta, amb un accés al carrer de Sant Jordi. El vestíbul es connectarà mitjançant una rampa i escales fixes amb l’andana provisional que també es construirà en el marc d’aquesta actuació en els propers mesos. A més, acollirà espais per a dependències internes, com ara les sales tècniques i per al personal d’FGC.
Aquesta estació es posarà en servei quan l’estació actual s’enderroqui per construir-ne una de nova soterrada i funcionarà fins que la definitiva soterrada entri en servei. Llavors, l’estació provisional es demolirà i s’urbanitzarà tot l’àmbit de l’actuació.
4,4 km nous de línia al centre de Sabadell
El DPTOP treballa des de la primavera del 2008 en les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a noves àrees de Sabadell. Aquest perllongament, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any i comportarà una inversió de 400 MEUR.
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres. Així, es crearà un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.
Actualment, ja està en marxa la tuneladora que perfora el primer túnel des del Parc del Nord en sentit a Sabadell – Estació, i es treballa també en els 0,7 km de túnel que s’executa entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac. Pel que fa a les estacions, es continua excavant sota coberta a Pl. Major, Eix Macià i Plaça Espanya, per habilitar el recinte, i més endavant s’iniciaran també les obres de l’estació de Ca n’Oriac i de les cotxeres del final de la línia.