La xarxa de metro estableix per la Mercè nous rècords de passatge en festiu i dissabte.

Divendres passat, 24 de setembre, i dissabte, 25, la xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va assolir nous rècords de passatgers transportats en un dia festiu i en dissabte, respectivament.

Divendres, dia de la Mercè i festiu a Barcelona i d’altres municipis, es van registrar 886.000 viatges en 24 hores, de 4 de la matinada a la mateixa hora de l’endemà, segons els recomptes provisionals. Dissabte, també en 24 hores, el còmput va superar per poc la fita d’1.000.000 de viatges. Totes dues són xifres màximes per a la xarxa de metro de Barcelona en aquest tipus de dia.

D’altra banda, dijous 23, vigília de festa, hi va haver 1.397.000 validacions al metro, una quantitat força superior a l’habitual d’altres divendres i vigílies de festiu.

La xarxa de metro de TMB va fer un esforç considerable per prestar servei de manera continuada durant la Mercè 2010, per facilitar així la participació ciutadana a les activitats festives i lúdiques, obrint des de les 5 del matí de dijous fins a la mitjanit de diumenge. En aquestes 91 hores de funcionament ininterromput, es van transportar en total 3,5 milions de passatgers, sempre segons el recompte provisional.
Barcelona, 27 de setembre de 2010