Renfe incorpora un nou tren Civia al servei de Rodalies de Barcelona
Aquesta setmana
• Renfe Rodalies ja ha posat em servei 35 dels nous 80 trens Civia previstos per el període 2006 – 2012
• Els nous trens ja circulen per les línies 1 (Molins de Rei/L’Hospitalet-Mataró/Maçanet), 2 (St. Vicenç/Vilanova – Maçanet) i 10 (Barcelona – Aeroport) de Rodalies
17-set-08.- Renfe ja ha incorporat al parc de Rodalies 35 dels 80 trens Civia previstos per al període 2006-2012, és a dir gairebé un 20% del parc total de trens, que ara mateix disposa de 196 unitats. Durant aquest any es posaran en servei 13 composicions Civia, a un ritme superior d’un tren per mes.
Des de juliol del 2006 es va començar a desenvolupar el Pla Estratègic de Renfe per la incorporació de trens Civia a les Rodalies de Barcelona amb la posada en funcionament d’aquests trens a la relació Mataró – Barcelona – L’Hospitalet i a la línia 10 (Barcelona – Aeroport) de Rodalies. A partir de l’1 de setembre es van incorporar els nous trens Civia a la línia 2 de Rodalies ( St. Vicenç/Vilanova – Maçanet).
Civia és una plataforma tecnològica dissenyada per Renfe per als serveis de Rodalies, concebuda per a donar una resposta de qualitat al transport massiu de viatgers en nuclis urbans i metropolitans. Els nous trens estan dotats dels últims avanços tecnològics en seguretat, sostenibilitat, accessibilitat i confort.
Un tren modular i diàfan
Una de les característiques principals dels Civia és la modularitat, el que permet formar composicions de trens que s’adaptin a la necessitat de la demanda. De manera que es flexibilitza la oferta en funció de períodes horaris o de les diferents línies que formen la xarxa de Barcelona. Aquests serveis es podran formar amb dos, tres, Quatre o cinc cotxes i oferiran des de 414 places en un tren de dos cotxes fins a les 1.994 amb dos trens de cinc cotxes. Els trens Civia poden circular a una velocitat màxima de 120 km/h i disposen d’una capacitat d’acceleració d’ 1,2 m/s2 i de –1,1 m/s2 de fre.
El disseny interior dels nous trens Civia ofereix espais lluminosos i diàfans, amb passadissos intercomunicadors que faciliten la mobilitat interior. A més, s’han instal•lat seients ergonòmics i sistemes de vídeo amb pantalles TFT. D’altra banda, els nous serveis disposen de sistemes d’insonorització, així com de regulació automàtica de temperatura en funció de la temperatura exterior.
Tot això emprant materials amb característiques ignífugues i de prestacions anti vandàliques, de llarga durada i de fàcil neteja. A més, per a millorar la seguretat interior s’instal•laran dos càmeres de vídeo vigilància a cada cotxe i s’ha utilitzat mobiliari adequat per a procurar el major confort dels viatgers.