La tuneladora de l’L9/L10 arriba a Zona Universitària
20/05/2010 14:46
La tuneladora que perfora el tram central de l’L9/L10 des del pou Bifurcació ha arribat a l’estació de Zona Universitària, completant 3,3 quilòmetres nous de túnel. Ara els treballs se centren en el canvi de les eines de tall de la màquina, per tal d’adaptar-la als terrenys més durs que haurà d’excavar a partir d’ara. Així, s’ha introduït un nou capçal per a la tuneladora, un cop completada l’extracció del capçal original amb grues de gran tonatge. S’espera que cap a l’estiu la tuneladora torni a perforar la resta del tram fins a Mandri, de 3,9 kilòmetres.
Introducció del nou capçal
La tuneladora que avança pel tram central des del pou Bifurcació cap a Mandri ja ha arribat a Zona Universitària, completant els 3,3 km de túnel d’aquest tram. Ara, els treballs se centren en posar a punt la màquina tenint en compte el nou tram a perforar. Aquestes tasques es duen a terme al pou de Zona Universitària, que fa 32 metres de diàmetre i 64 metres de profunditat.
Això comporta el canvi de les eines de tall per adequar la màquina als terrenys més durs del nou tram a excavar, que serà de granit. En aquest sentit, s’ha introduït un nou capçal per a la màquina, amb l’objectiu d’adequar-la a la morfologia del sòl del nou tram, després de completar prèviament l’extracció del capçal utilitzat per a perforar el tram de 3,3 km entre el pou Bifurcació i Zona Universitària. La roda de tall és de 12 metres de diàmetre i 200 tones de pes.
Un cop finalitzats aquests treballs, durant l’estiu la tuneladora continuarà perforant per completar els 3,9 km que resten per excavar fins a Mandri. Aquesta màquina va començar a excavar a Pou Bifurcació l’abril de 2009.
Podeu trobar imatges en vídeo de l’extracció del capçal de la tuneladora al bloc del DPTOP o al canal del departament a Youtube.