El DPTOP completa la connexió i millora de les estacions d’FGC de Sant Gervasi i Pl. Molina
19/04/2010 11:04
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat les obres de millora i interconnexió de les estacions d’FGC de Sant Gervasi i Pl.Molina, que no disposaven de correspondència entre elles tot i estar molt a prop. Els últims treballs han consistit en el perllongament de les andanes de l’estació de Sant Gervasi, per tal d’ajustar-se a la longitud dels trens amb més capacitat.

El projecte ha inclòs, també, la construcció d’un vestíbul comú sota l’edicle existent, nous accessos i trams de passadissos, i el condicionament d’altres espais, per tal de facilitar i escurçar els desplaçaments entre els diferents nivells de les dues estacions. Finalment, l’actuació ha permès l’adaptació a persones amb mobilitat reduïda, amb un cost global de 12 MEUR.
El DPTOP ha completat els últims treballs per a la millora i interconnexió de les estacions d’FGC de Sant Gervasi i Pl. Molina, que han permès la creació de nous espais per a comunicar-les i facilitar els desplaçaments entre elles, així com adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda i modernitzar-ne les instal·lacions.
Es tracta de dues estacions que es troben físicament molt a prop, però no tenien cap enllaç ni correspondència entre elles, i els viatgers havien de sortir a l’exterior per canviar de línia. Així, mentre que l’estació de Pl. Molina dóna servei a l’L7 (a la línia del Tibidabo), la de Sant Gervasi pertany a l’L6 (Reina Elisenda), l’S5 (Sant Cugat-Rubí) i l’S55 (Universitat Autònoma).
Per a solucionar-ho, el DPTOP va impulsar el projecte de millora i interconnexió que ara ha completat, amb un pressupost global de 12 MEUR. Les obres es van iniciar l’estiu del 2006.
El perllongament d’andanes, els últims treballs
Els últims treballs que ara s’han completat en el marc d’aquest projecte han consistit en el perllongament de les andanes de l’estació de Sant Gervasi, amb l’objectiu d’adequar la seva longitud a la dels trens amb més capacitat. Els treballs s’han dut a terme durant la nit, per evitar afectacions en el servei habitual.
Així, s’han prolongat les dues andanes fins a una longitud útil de 80 metres. Concretament, l’andana de la banda muntanya s’ha ampliat en el costat Sarrià uns 28,5 metres, amb una amplada variable entre els 1,63 i 1,82 metres, mentre que l’andana de la banda mar s’ha ampliat en el seu costat Gràcia uns 27,8 metres, amb una amplada variable entre els 1,51 i 1,68 metres.
A banda d’aquests treballs, el projecte que ara es culmina, ha inclòs altres actuacions, que s’han anat posant en funcionament a mesura que s’han enllestit.
- Nou vestíbul comú: sota l’edicle existent d’accés a l’estació de Sant Gervasi, s’ha creat un vestíbul comú soterrat que permet la connexió amb totes les andanes. El nou vestíbul està totalment adaptat a persones amb mobilitat reduïda, amb un ascensor a l’edicle, i 3 més per a comunicar amb les andanes. El vestíbul es troba en servei des del maig del 2009.

- Reforma del vestíbul de Pl. Molina: s’ha renovat i ampliat el vestíbul existent de l’estació de Pl. Molina, al costat est del carrer de Balmes i s’hi ha instal·lat un ascensor que connecta l’exterior amb el vestíbul. Això ha permès dotar l’estació de més espais per a facilitar els moviments i la comoditat dels viatgers. El vestíbul reformat i l’ascensor es troba en servei des de la primavera del 2008.
- Remodelació i millora d’accessos: s’han modificat i ampliat els accessos originals. En aquest sentit, l’estació de Sant Gervasi disposava originalment d’un únic accés situat a la Plaça Molina, que comunicava amb les dues andanes, direcció Vallès i plaça Catalunya, mentre que l’estació de Pl. Molina disposava de dos accessos a banda i banda del carrer de Balmes, que connectaven de manera independent amb les dues andanes, direcció Tibidabo i direcció Plaça Catalunya. Ara, tots els accessos permeten la connexió amb totes les andanes, tant les de Sant Gervasi, com les de Pl. Molina.
- Nous trams de passadissos i renovació dels existents: per tal de permetre la comunicació entre totes les andanes amb el vestíbul comú, s’han construït nous trams de passadís i s’han remodelat i renovat d’altres ja existents. Aquests espais es van reobrir completament al maig del 2009.
- 5 nous ascensors: l’actuació ha permès adaptar completament a persones amb mobilitat reduïda les dues estacions. Així, en total s’han col·locat 5 ascensors, 2 al carrer i 3 més a l’interior del vestíbul comú per a enllaçar amb les andanes. Els ascensors es van posar en funcionament al maig del 2009, llevat del que es troba al vestíbul de Pl. Molina, al costat est del carrer de Balmes, que es va posar en marxa durant la primavera del 2008.
- Reurbanització de la Pl. Molina: finalment, l’actuació s’ha completat amb la reurbanització de la plaça, i la restitució d’aquesta àrea al seu estat original. Així, el passat mes de desembre, es van reobrir els últims espais ocupats a aquest tram de la Via Augusta i el seu entorn a conseqüència d’aquesta actuació.