Es restableix parcialment la circulació en el tram Vilafranca-Sant Sadurní d’Anoia
• Tècnics d’Adif han habilitat una de les vies per a permetre la circulació de trens i continuen treballant per a restablir la normalitat en aquest tram, que es preveu a l’inici del servei de demà
• Una vegada restablerta la circulació per una via es poden produir retards en els serveis de la línia R4 amb origen o destinació Sant Vicenç de Calders
• Durant la incidència, s’ha establert un servei alternatiu per carretera per a facilitar la mobilitat dels viatgers en el tram afectat
• Renfe està informant amb personal d’atenció al client, megafonia de trens i estacions, telèfon 902 41 00 41, web www rodaliesdecatalunya.cat i secció última hora de la web www.renfe.es, així com amb Transmet i servei SMSBarcelona, 22 de març de 2010 (Adif i Renfe).
Tècnics d’Adif han restablert a les 15.00 hores la circulació per una de les vies en el tram Vilafranca-Sant Sadurní d’Anoia, que es troba afectat per la caiguda d’un mur pròxim a la via a l’alçada del punt quilomètric 53,750, de la línia Barcelona-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders, en el terme municipal de La Granada.
Una vegada restablerta la circulació per una via, es recupera el servei en tren entre Sant Sadurní i Vilafranca, encara que es poden produir retards en els trens de la línia R4 que circulen en aquest tram, és a dir, amb els serveis amb origen o destinació Sant Vicenç de Calders.
A les 07.40 hores, s’ha detectat una falta de tensió en les dues vies generals del tram Sant Sadurní d’Anoia-Els Monjos. Tècnics d’Adif s’ha desplaçat al tram per a comprovar l’estat de les instal•lacions i han pogut reduir a les 9.50 hores el tram sense tensió al recorregut entre les estacions de Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d’Anoia. Així mateix, han constatat que el mur havia provocat la caiguda d’un pal d’electrificació que alimenta a la catenària i altres danys en el sistema d’electrificació i la via, el que causat la interrupció del subministrament elèctric i de la circulació ferroviària.
Durant la incidència, per a facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert un pla alternatiu per carretera amb autobusos. A les 8.30 hores han arribat els autobusos a Sant Sadurní, de la línia R4 de Rodalies de Catalunya (Barcelona-Vilafranca/St. Vicenç de Calders). D’aquesta manera, el servei de la R4 es realitzava de la següent forma:
– Barcelona – Sant Sadurní: Servei en tren
– Sant Sadurní – Vilafranca del Penedès: Servei alternatiu per carretera
– Vilafranca – Sant Vicenç de Calders: Servei en tren
El dispositiu per a facilitar la mobilitat dels viatgers comptava amb 15 autobusos i s’ha reforçat el servei d’informació amb 15 persones. D’aquesta manera, Renfe està informant amb personal d’atenció al client, megafonia de trens i estacions, telèfon 902 41 00 41, web www rodaliesdecatalunya.cat i secció última hora de la web www.renfe.es, així com amb Transmet i servei SMS
Adif ha mobilitzat cinc màquines de via, una vagoneta d’electrificació, camions i altra material auxiliar, així com 25 tècnics i operaris d’infraestructura per a la resolució d’aquesta incidència, que ha provocat, entre d’altres, danys en un pal d’electrificació que ha caigut sobre les vies i acumulació de pedres i terres sobre la infraestructura ferroviària. Actualment, es continua treballant en l’adequació de la segona via, amb una previsió de restabliment de la circulació per a l’inici del servei de demà.
El punt en el que s’ha produït la incidència està sent objecte d’una actuació per a el reforçament de la zona situada en l’entorn de les vies, ja que en les inspeccions realitzades pels tècnics d’Adif van considerar la necessitat de dur a terme accions complementàries. Aquesta actuació s’ha planificat en dos fases, de les quals s’havia completat la primera i la segona s’iniciarà de forma imminent, un cop realitzat el procés de contractació corresponent.
D’altra banda, la incidència que ha afectat el sistema d’electrificació entre Cornellà i Castellbisbal fins a les 07.40 hores i que ha provocat retards de 25 minuts en les línies R4 sud i R7 de Rodalies, s’ha degut, segons les primeres dades, a l’incendi d’uns cables en l’entorn de la subestació de Castellbisbal per causes que es desconeixen i que s’investigaran.