Reobertura de l’accés Dos de Maig i tancament de l’accés Cartagena de l’estació de metro Sant Pau | Dos de Maig (L5)

tmb017Demà dissabte, dia 23 de gener, es reobre l’accés de Dos de Maig, de l’estació Sant Pau | Dos de Maig, de la línia 5 de metro, que estava tancat des del passat 4 de gener amb motiu de les obres de rehabilitació que s’hi han dut a terme. L’accés ha estat fora de servei durant 19 dies complint en tot moment amb la previsió que s’havia fet per les obres. Mentre han durat aquests treballs els usuaris han pogut utilitzar l’accés obert de Cartagena.

En aquest sentit i seguint amb la remodelació integral de l’estació, el dilluns 25 de gener, es procedirà a tancar temporalment l’accés de Cartagena de la mateixa estació de Sant Pau | Dos de Maig. El temps previst de tancament és d’uns dos mesos i mig aproximadament i mentre durin aquests treballs els usuaris poden utilitzar l’accés ja remodelat de Dos de Maig.
Aquesta estació és objecte d’obres de rehabilitació integral des del novembre passat, juntament amb les estacions d’Hospital Clínic (L5) i de Sant Andreu (L1), dins del programa de modernització de les estacions més antigues o desgastades que porta a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

En tots tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes. L’actuació principal és el recreixement de les andanes en  uns 15 centímetres, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens.
Barcelona, 22 de gener de 2010