Renfe inicia el procés de licitació per a l’adquisició de 10 trens destinats al tràfic Figueres-Perpinyà
És el primer pas per a iniciar el procés de licitació
• L’autorització de compra ascendeix a 270 milions d’euros
• Els trens hauran de tenir una capacitat superior a 500 places i poder circular a més de 300km/h
Barcelona, 20 de gener de 2010.- Renfe anuncia demà a la seva pàgina web el inici del procés de licitació per a l’adquisició de 10 trens amb els que la operadora realitzarà el tràfic internacional a través del túnel Figueres-Perpinyà. L’autorització per a la compra d’aquests trens va ser aprovada el passat mes de novembre pel Consell d’Administració de l’empresa per un import de 270 milions d’euros. Els trens hauran de ser operables tant per part de Renfe com per la Operadora francesa, la SNCF. Aquest procés és el primer que Renfe inicia per a l’adquisició de trens d’alta velocitat després de les licitacions que es van realitzar per a la compra dels trens AVE que circulen entre Madrid i Barcelona i Madrid-Màlaga.
Segons el plec de condicions que es va aprovar pel Comitè de Direcció de Renfe, els trens que es fabriquen hauran de ser d’alta velocitat, més de 300km/h, i tenir una capacitat superior a 500 places per vehicle. A més, s’estableix que l’empresa adjudicatària haurà de fabricar un mínim del 20% dels trens adjudicats en els tallers de Renfe Integria.
Una vegada publicat l’anunci, el següent pas del procés que s’inicia consisteix en la presentació de les sol•licituds de participació per part dels fabricants de trens que tindran de temps fins el pròxim 11 de febrer per presentar-les. Coneguts els detalls de les empreses que desitgin participar en la licitació, Renfe els enviarà una carta “convidant-los” a concórrer, procés que haurà de concloure amb l’entrega dels trens per part del fabricant adjudicatari a finals de 2012, coincidint amb el inici de l’explotació comercial del corredor.
Amb l’adquisició d’aquests trens Renfe es dotarà del material necessari per a la primera connexió internacional en l’alta velocitat que tindrà Espanya. Alhora, seran els primers trens de gran capacitat que la Operadora tindrà a la seva flota el que, a la pràctica, suposa la possibilitat d’abaratir preus i fer del tren d’alta velocitat un mitjà de transport més assequible per al conjunt dels ciutadans.