Pel què fa a transports, GISA ha adjudicat entre d’altres, la redacció dels projectes de la nova Estació Intermodal del Prat de Llobregat
GISA adjudica diversos estudis i projectes en matèria de transports
Estació Intermodal del Prat
L’empresa publica Gisa ha adjudicat per 952.800 euros la redacció del projecte constructiu de la nova estació Intermodal del Prat. Aquesta nova estació s’edificarà sobre les línies soterrades ja construïdes per l’ADIF i serà un edifici singular, amb una fisonomia el·líptica on destacarà la llum natural i un gran vestíbul diàfan que facilitarà un ràpid i àgil intercanvi entre les diferents línies ferroviàries, Rodalia, Línia d’alta velocitat, Metro (L1 i L9) i el transport viari (públic i privat). Així, aquesta estació esdevindrà un dels nusos de comunicació ferroviària més important de Catalunya, per on passaran diàriament milers de passatgers.
Ara un cop redactat el projecte bàsic el DPTOP dóna un pas més en la definició d’aquesta estació amb l’adjudicació del seu projecte constructiu. Es preveu la seva finalització en el darrer trimestre d’aquest any, per després de la corresponent licitació i adjudicació poder iniciar les obres durant el 2010. El cost estimat de l’actuació és de 80 MEUR.
L’estació acollirà els vestíbuls d’accés a la Línia d’alta velocitat i Rodalia de Renfe. Així mateix, connectarà amb els futurs vestíbuls de les línies L1 i L9 de Metro. L’usuari podrà accedir a quatre andanes: dues per a l’alta velocitat i dues per a Rodalia. Les línies L1 i L9 tindran el seu propi vestíbul, que quedarà connectat amb el futur edifici.
D’altra banda, a més d’incloure les zones per accedir a les andanes, també es preveu que l’edifici tingui una àrea de serveis, una àrea destinada a instal·lacions tècniques i una zona d’aparcament, adjacent a l’edifici. Finalment, el projecte també inclourà l’anomenada zona d’accessibilitat, on estaran ubicades les parades de les diferents línies d’autobús i les parades de taxi.
L’objectiu d’aquesta nova estació, que estarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda, serà agilitar els intercanvis de totes les línies ferroviàries que hi confluiran (AVE, Rodalia, L1 i L9 del metro). La facilitat i l’estalvi de temps a l’hora de passar d’un servei a un altre és el principal objectiu funcional d’aquesta nova estació.
El projecte constructiu que s’iniciarà ara es farà en base al treball de l’arquitecte César Portela, escollit per concurs d’idees l’any 2007. Aquest projecte preveu que aquesta estació sigui un edifici singular expressió de la modernitat que el ferrocarril està adquirint en el segle XXI. Així, l’estació és resultat d’una cobertura espacial i plana que descriu una figura el·líptica. La llum que predominarà en tots els espais de l’edifici és una de les característiques més destacades.