Ferrocarrils licita la construcció de 7 tramvies elèctrics per operar el tramvia del Camp de Tarragona

· La licitació inclou la construcció, el subministrament i el manteniment d’aquests tramvies durant 15 anys per a la circulació del servei al tram entre Cambrils i Vila-seca
· El Govern va aprovar al desembre el finançament de la primera fase de la integració urbana del tramvia del Camp de Tarragona
· FGC també ha adjudicat la redacció del projecte constructiu del Centre Operatiu del Tramvia del Camp de Tarragona, que s’ubicarà a Vila-Seca

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que serà l’operador del tramvia del Camp de Tarragona, ha tret avui a licitació la construcció, el subministrament i el manteniment de 7 tramvies elèctrics per a la circulació del servei al tram entre Cambrils i Vila-seca.

D’aquesta manera, el Govern dona un pas més en la posada en marxa d’aquest nou sistema tramviari que permetrà connectar les ciutats de Reus i Tarragona a través d’una xarxa de 46 quilòmetres i 47 estacions per donar cobertura als principals nuclis urbans i àmbits d’activitat del Camp de Tarragona, com ara, hospitals, universitats, espais d’oci i turisme, i indústria.

Amb una longitud màxima de 40 metres, els tramvies que es liciten tindran una capacitat mínima de 210 persones i estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb un mínim de 50 seients, amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets i amb espais amplis i zones lliures de pas i d’obstacles.

Els tramvies disposaran d’un sistema d’emmagatzematge d’energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats minimitzant l’impacte ambiental al llarg de tota la seva vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic i a l’augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Els vehicles incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè les persones usuàries puguin conèixer el seu posicionament.

La licitació és per un import de 60.500.000 euros corresponents al subministrament dels 7 tramvies i al servei de manteniment integral durant un període de 15 anys. El termini màxim d’entrega dels vehicles serà de 33 mesos, un cop formalitzat el contracte.

El Tramvia del Camp de Tarragona
Durant els treballs de la fase 1 per desplegar el nou sistema tramviari s’executarà un traçat de 14 quilòmetres que donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, i amb submministrament elèctric per bateries.

L’actuació de la primera fase disposarà de 14 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vilaseca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, atès que existeix una concessió temporal i gratuïta d’Adif a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per ocupar-los.

A finals d’any, el Govern va aprovar el finançament de la primera fase de la integració urbana del tramvia del Camp de Tarragona. La redacció en curs dels projectes del tramvia permetrà pròximament la licitació de les obres.

D’altra banda, el passat mes de novembre, Ferrocarrils va adjudicar la redacció del projecte constructiu del Centre Operatiu del Tramvia del Camp de Tarragona, que s’ubicarà a Vila-Seca entre l’Avinguda Ramon d’Olzina i l’A7. El document, amb un termini de redacció de 22 setmanes, definirà, a partir del projecte bàsic, com han de ser la infraestructura, l’edificació, la superestructura de via, la catenària i les instal·lacions del nou Centre Operatiu de Vila-seca, que acollirà el taller, les cotxes i el centre de control així com totes les actuacions complementàries necessàries perquè es puguin dur a terme les activitats de manteniment del tramvia.
20 de gener de 2025