Renfe llança una campanya de publicitat destinada a mostrar el seu compromís amb el viatger i la millora del servei públic
· La campanya combina un to emotiu amb un humor fresc per expresar, en un format actual, la capacitat de Renfe com l’empresa de transport ferroviari amb més destinacions i més freqüències de l’Estat
Barcelona, 12 de juny de 2024 (Renfe).
Renfe llança demà una campanya de publicitat destinada a donar a conèixer les millores que la companyia ha implementat en els darrers mesos amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament i vertebració del territori i continuar apostant per la qualitat dels serveis públics i l’atenció al client. La campanya mostra que Renfe no només és líder del sector ferroviari a Espanya, sinó també una companyia moderna i innovadora que ofereix un gran servei a la societat, més enllà de criteris únicament basats en la rendibilitat.
Renfe presenta una campanya que suposa una nova forma de comunicar-se; passant, a través d’un llenguatge publicitari, d’una marca de tota la vida, a una marca moderna, d’ara; adaptant el seu llenguatge a diversos formats i continguts destinats a un gran nombre de “targets”, tants com perfils potencials de viatgers existeixen. L’objectiu és connectar amb la societat utilitzant un to diferent del que s’ha fet servir fins ara en altres campanyes de la companyia i descobrint una nova Renfe amb un posicionament actual i contemporani.
La companyia pretén comunicar de manera emotiva l’impacte social i econòmic de la seva activitat diària en les vides de les persones. Una campanya que destaca per la notorietat en cada comunicació i la varietat i flexibilitat de formats al servei del missatge. Una aposta creativa, optimista, propera, positiva, alegre i amb un sentit de l’humor gradual. Una campanya que posa de manifest que Renfe és la companyia amb més destinacions i freqüències i l’única que no busca exclusivament la rendibilitat. Renfe és a tot el territori espanyol unint vides, destinacions, històries i fent possible el retrobament i la unió entre comunitats i persones. Com, també, connecta cada dia més d’un milió de persones que viatgen a bord dels trens de Rodalies. Tot això, sense oblidar la seva responsabilitat corporativa pel que fa a la protecció del nostre medi ambient.
Més i millors serveis
També fruit d’aquest compromís amb el viatger, Renfe ha dut a terme en aquest darrer mes una reestructuració dels seus serveis que ha suposat l’arribada del servei AVE a Vigo, Pontevedra, Santiago de Compostela, A Coruña i Vilagarcía de Arousa. A més, els nous trens 106 connecten amb AVE Gijón i Oviedo amb Madrid, i presten servei en Avlo en els corredors Madrid-Saragossa-Barcelona-Figueres, Comunitat Valenciana i Múrcia, convertint-se en el tren d’alta velocitat amb més capacitat dels que presten servei a Espanya.
El llançament dels “Renfecitos” és una altra de les novetats que es presenten en aquesta campanya. Els punts de Renfe es transformen i cobren vida. Es tracta d’una aposta de marca per viatjar més i millor, amb més avantatges per als viatgers. Només cal disposar de la targeta Más Renfe i gaudir dels beneficis del pla de fidelització i dels nous “Renfecitos”, així com els avantatges que ofereix l’actualització del compromís de puntualitat, on els “Renfecitos” jugarà un paper estrella al servei del viatger.
D’altra banda, la companyia, que actualment compta en la seva plantilla amb més de 16.000 treballadors, ha emprès recentment una important reorganització de directius de primer nivell en les àrees de Presidència, Organització i Talent, Negocis i Operacions, Enginyeria i Manteniment, i Comunicació. Una renovació que ha afectat també les àrees de Desenvolupament i Estratègia, Digitalització i Renfe Viajeros, amb importants canvis de model de gestió i organització.
La nova campanya de publicitat que Renfe llança pretén reforçar el seu posicionament en un any clau, retre homenatge al llegat de ser un pilar en la vertebració de territoris i, en definitiva, donar-li veu a les històries i viatges entrellaçats amb innumerables destinacions, refermant el seu compromís amb la innovació i el servei als viatgers, demostrant que continua sent “el teu tren”, el tren de totes les persones que cada utilitzen el seu servei.